تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 فروردین 1402 - 20:19
کد خبر : 119623

قیمت‌هایی که قصد پایین آمدن ندارند!

قیمت‌هایی که قصد پایین آمدن ندارند!

بر اساس گزارش رویترز بحران جهانی غذا موجب بالا رفتن بسیاری از قیمت ها شده است. بحران جهانی غذا ممکن است همچنان ادامه داشته باشد و قیمت‌ها پس از یک سال جنگ همچنان بالا رفته است. با توجه به اینکه دو کشور بزرگ صادرکننده گندم و سایر محصولات حیاتی جهان وارد دومین سال جنگ شده‌اند،

بر اساس گزارش رویترز بحران جهانی غذا موجب بالا رفتن بسیاری از قیمت ها شده است.

بحران جهانی غذا ممکن است همچنان ادامه داشته باشد و قیمت‌ها پس از یک سال جنگ همچنان بالا رفته است.

با توجه به اینکه دو کشور بزرگ صادرکننده گندم و سایر محصولات حیاتی جهان وارد دومین سال جنگ شده‌اند، بسیاری از کشورهای آسیب‌پذیر همچنان با افزایش ناامنی غذایی مواجه هستند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا ، قیمت موادغذایی بر اساس تورم بالاتر از میانگین سال‌های اخیر است اما اکنون یک سال پس از جنگ روسیه و اوکراین که بازار کالاهای کشاورزی را متحول کرد، بعد از عقب‌نشینی از بالاترین رکورد خود در اوایل سال ۲۰۲۲ همچنان بالاست.

شاخص قیمت مواد غذایی فائو نشان می‌دهد که قیمت روغن‌های گیاهی به همراه لبنیات و غلات باعث کاهش قیمت شدند، در حالی که قیمت شکر و گوشت نسبت به اوایل سال گذشته اندکی تغییر کرده است.

صندوق بین‌المللی پول و نهادهای جهانی دیگر در بیانیه مشترک اخیر خود در مورد امنیت‌ غذایی اعلام کردند که دولت‌ها و اهداکنندگان باید حمایت خود را از آسیب‌پذیرترین قشرها افزایش دهند و تجارت و عملکرد بازار را تسهیل کنند.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات در فائو، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، برنامه جهانی غذا و سازمان تجارت جهانی اظهار کردند که اقدامات بیشتر برای جلوگیری از یک بحران طولانی مدت در این سه حوزه مهم مورد نیاز است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....