تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 - 22:17
کد خبر : 39918

قوانین ضد فساد در ژاپن

قوانین ضد فساد در ژاپن

  قوانین اساسی ضد فساد ژاپن شامل « قانون جزا» و « قانون پیشگیری از رقابت ناعادلانه » است و به طور کافی توسط مقامات اجرا می شود. قانون جزا پرداخت تسهیلات را منع کرده است و قانون پیشگیری از رقابت ناعادلانه، هم پیش بینی می کند که هدایا باید ثبت شوند، مقامات دولتی در

 

قوانین اساسی ضد فساد ژاپن شامل « قانون جزا» و « قانون پیشگیری از رقابت ناعادلانه » است و به طور کافی توسط مقامات اجرا می شود.

قانون جزا پرداخت تسهیلات را منع کرده است و قانون پیشگیری از رقابت ناعادلانه، هم پیش بینی می کند که هدایا باید ثبت شوند، مقامات دولتی در سطح میانی، ارشد، ملزم به اعلام هدایای خود، هستند در صورتی که بیش از پنج هزار ین ارزش داشته باشند، هدیه پرداخت تسهیلات هم عملا معمول نیست.
از طرف دیگر خطر فساد در سیستم قضایی ژاپن هم کم است زیرا استقلال قضایی در عمل رعایت می شود کسب و کارها از اعتماد به استقلال دادگستری خبر می دهند.

شرکت ها گزارش داده اند که رشوه و پرداختهای نامنظم در ازای احکام قضایی مطلوب نادر است. نظرسنجی ها هم نشان می دهد که کمتر از پنج درصد شهروندان سیستم قضایی ژاپن را فاسد می دانند.

با این حال تعدادی از مردم ژاپن معتقدند روند انتصاب قضات دیوان عالی کشور فاقد شفافیت است و دیدگاه کلی این است که دیوان عالی کشور اغلب نسبت به دولت برخورد نرمی دارد.

پلیس ژاپن متولی اصلی مبارزه با فساد است که تحت تاثیر جریان، گروه یا مقامی قرار نمی‌گیرد.

اما به موازات پلیس، در پارلمان این کشور نیز بلافاصله کمیسیونی برای رسیدگی به این موضوع از سوی حزب رقیب تشکیل می‌شود و همچنین یک نهاد مستقل مبارزه با فساد که با رسانه‌ها ارتباط دارد و بصورت مردم نهاد اداره می‌شود.

در حوزه پلیس، خطر فساد کم است نظرسنجی ها حاکی از رضایت مردم از خدمات پلیس است. بر اساس این نظرسنجی ها کمتر از ۱٠ درصد افسران ژاپنی، پلیس را فاسد می دانند.

 

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....