تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 23:03
کد خبر : 10541

قطعنامه ۳ کشور اروپایی علیه ایران در آژانس اتمی

قطعنامه ۳ کشور اروپایی علیه ایران در آژانس اتمی

یک رسانه آمریکایی مدعی شده سه کشور اروپایی طرف برجام با تنظیم قطعنامه‌ای از ایران خواسته‌اند کاملاً با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند. وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» نوشته این قطعنامه یک صفحه‌ای نخستین تذکر رسمی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران از سال ۲۰۱۲ به این سو است. ساعاتی قبل‌تر، «رافائل

یک رسانه آمریکایی مدعی شده سه کشور اروپایی طرف برجام با تنظیم قطعنامه‌ای از ایران خواسته‌اند کاملاً با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» نوشته این قطعنامه یک صفحه‌ای نخستین تذکر رسمی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران از سال ۲۰۱۲ به این سو است.

ساعاتی قبل‌تر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست خبری ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده و مدعی شد تهران از اعطای دسترسی به ۲ سایت خودداری کرده است.

گروسی گفت: «برخی حوزه‌ها هستند که همکاری ما ادامه دارند و بعضی حوزه‌ها هستند که اختلاف داریم. اوضاع پیچیده‌ای است. امیدوارم بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی ماه پیش ضمن اذعان به اینکه در حال انجام بازرسی‌های بی‌سابقه از تأسیسات هسته‌ای اعلام‌شده ایران است گفت خواستار بازرسی از اماکنی است که ممکن است در آنها در اوایل سال ۲۰۰۰ پژوهش‌هایی در مقیاس کوچک بر روی مواد هسته‌ای انجام شده است.

ادعایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرده نخستین بار توسط رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....