تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401 - 18:39
کد خبر : 107712

قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام به تصویب رسید

قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام به تصویب رسید

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه قطعنامه‌ای را که خواستار همکاری ایران با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل است به تصویب رساند. اقتصاددان: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه قطعنامه‌ای ضد ایرانی به تصویب رساند. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توییتر خبر داد

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه قطعنامه‌ای را که خواستار همکاری ایران با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل است به تصویب رساند.

اقتصاددان: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه قطعنامه‌ای ضد ایرانی به تصویب رساند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توییتر خبر داد این قطعنامه با ۲۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع به تصویب این شورای ۳۵ عضوی رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های حاضر در جلسه غیرعلنی شورای حکام آژانس نوشته قطعنامه مذکور از ایران می‌خواهد فوراً با تحقیقات آژانس اتمی در خصوص ذرات اورانیوم یافت‌شده در سه مکان اعلام‌نشده در ایران همکاری کند.

این دومین بار است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای در خصوص این موضوع صادر می‌کند. قطعنامه پیشین ۱۸ خردادماه به تصویب این شورا رسیده بود. آن قطعنامه با ۳۰ رأی موافق٬ ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع به تصویب رسیده بود. اولیانوف از اینکه تعداد موافقان قطعنامه فعلی نسبت به قطعنامه قبلی کاهش یافته استقبال کرد.

دیپلمات روسیه‌ای در توییتر نوشت: «شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همین الان قطعنامه در خصوص ایران را با ۲۶ رأی موافق٬ ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع به تصویب رساند. از نقطه نظر روسیه، بهتر از ماه ژوئیه است که قطعنامه مشابه ۳۰ رأی موافق کسب کرده بود.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....