تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 19:57
کد خبر : 7008

قرنطینه سازی معکوس در سفرها اجرا می‌شود؟

قرنطینه سازی معکوس در سفرها اجرا می‌شود؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، علیرضا زالی امروز پنجشنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونای استان تهران که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد، افزود: مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری باید به سرعت رئوس تجربه موفق کشورهای دیگر ر اجرایی کند که مهمترین آن قرنطینه

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، علیرضا زالی امروز پنجشنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونای استان تهران که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد، افزود: مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری باید به سرعت رئوس تجربه موفق کشورهای دیگر ر اجرایی کند که مهمترین آن قرنطینه معکوس است.

وی گفت: قرنطینه ۴ سطح جهانی دارد و در شرایط کنونی می‌توان از قرنطینه سازی معکوس استفاده کرد. به این صورت که افراد آلوده به سفر نروند و دولت در این راستا اقدام لازم را انجام دهد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه تهران به دلیل جمعیت و تراکم زیاد بیشترین میزان خدمات درمانی را در اختیار دارد، افزود: اما شهرهای اطراف تهران از زیرساخت‌های کمی برخوردار هستند که این موضوع در کنار وجود اتباع بیگانه و بیش از یک میلیون جمعیت شناور، شرایط استان تهران را متمایز از سایر استان‌ها کرده است.

زالی با بیان اینکه ظرفیت‌های استانی در مقابله با کرونا ویروس باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: طبق آمارهای اعلام شده تعداد تخت‌ها در استان تهران ۲۹ هزار و ۷۰۰ تخت است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۰۰ تخت سهم دانشگاه علوم پزشکی، یک هزار و ۱۰۰ تخت سهم نیروهای مسلح، و ۲ هزار و ۶۰۰ تخت سهم تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: در طول هفته گذشته در استان تهران تعداد مراجعات برای ویروس کرونا کاهش یافته است. این امر ناشی از فرا رسیدن تعطیلات و خروج طیف وسیعی از جمعیت از پایتخت است. البته طبق رصد شاخص رشد، بخش بیشتری از شهروندان تهرانی در حال بستری هستند و با توجه به این ارزیابی‌ها ۴ هزار و ۹۰۰ تخت ویژه در سطح استان تهران پیش بینی شده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اتخاذ یک راهبرد تمام عیار و همه جانبه در سطح استان تهران گفت: به دلیل اپیدمی و فراز و نشیب این بیماری در ماه‌های آینده به یک برنامه همه جانبه با مختصات استانی نیازمندیم که در آن کاریزمای استانی ارتقا پیدا کند تا با افزایش ظرفیت بتوان قدرت کنترل این بیماری را بیشتر کرد.

به گفته علی رضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....