تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 13:27
کد خبر : 67738

قانون مالیات نیازمند بازنگری است

قانون مالیات نیازمند بازنگری است

 ضرورت جلوگیری از فروش و کشتار دام مولد بدری، دبیر کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات در کشور نیازمند تغییر و بازنگری است تا تولید و سرمایه گذاری بیشتر حمایت شود. صدیف بدری  اظهار کرد: در حال حاضر نظام مالیاتی ما به گونه ای است که تنها از کارکنان و نظام تولید

 ضرورت جلوگیری از فروش و کشتار دام مولد

بدری، دبیر کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات در کشور نیازمند تغییر و بازنگری است تا تولید و سرمایه گذاری بیشتر حمایت شود.

صدیف بدری  اظهار کرد: در حال حاضر نظام مالیاتی ما به گونه ای است که تنها از کارکنان و نظام تولید و سرمایه گذاری مالیات دریافت می کنند در حالی که هیچ مالیاتی شامل واسطه گری و سوداگری نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد مالیات از بخش تولید و از اصناف دریافت می شود که ما به دلیل شرایط کرونایی در بودجه ۱۴۰۰ این رقم را تا ۲۰ درصد کاهش دادیم تا حمایتی از فعالان اقتصادی انجام شود.

دبیر کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرحی در مجلس در حال تهیه است تا مالیات بر عایدی سرمایه اعم از مسکن، سکه و ارز اجرایی شده و اخذ شود.

بدری گفت: دولت گذشته در این زمینه همراهی لازم را انجام نداد ولی امیدواریم در دولت سیزدهم مصوبه مجلس در اخذ مالیات از عایدی سرمایه اجرایی شود.

تسهیلات پرداختی برای اشتغال روستایی با هدف اصلی فاصله پیدا کرد
به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  وی مزایای منطقه آزاد را در معافیت های مالیاتی و گمرکی یادآور شد و بیان کرد: با هدف جلوگیری از خام فروشی توسعه صنایع تبدیلی در این مناطق با سهولت خاص همراه شده و قطعا در قانون جدید مالیات سعی خواهد شد تا واحدهای مستقر در مناطق آزاد مورد حمایت قرار گیرند.

دبیر کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی برای اشتغال روستایی با هدف اصلی فاصله پیدا کرد و ما نتوانستیم از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این بخش در راستای توسعه اشتغال روستایی استفاده کنیم.

بدری به خشکسالی و دغدغه دامداران و جامعه عشایری در تامین نهاده های دامی اشاره کرد و افزود: به دلیل شرایطی که در کشور حاکم شده ما با فروش دام های مولد روبرو هستیم که این بزرگترین نگرانی و دغدغه را برای همه ما به وجود آورده است.

وی گفت: در رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد برای حل مشکل دامداران و جلوگیری از فروش و کشتار دام مولد دریافت کردیم ولی تاکنون این وعده ها عملیاتی نشده است.

۳۰ درصد برنامه ششم اجرا شد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: بعید به نظر می رسد دولت امسال لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارسال کند و این کار در سال آینده اتفاق می افتد.

بدری با بیان اینکه ۳۰ درصد برنامه ششم توسعه اجرا شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت دوازدهم این برنامه را قبول نمی کرد در اجرا ایراداتی بر آن وارد کرد در حالی که برنامه ششم توسط مجلس گذشته نوشته و تهیه شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....