تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 19:58
کد خبر : 34098

فیلترینگ اینستاگرام چقدر محتمل است؟

فیلترینگ اینستاگرام چقدر محتمل است؟

بحث فیلترینگ اینستاگرام، با احضار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دادگاه، دوباره مورد توجه قرار گرفت. گروهی از مردم معتقدند این اقدام مشکلاتی را برای کسب و کارها ایجاد می‌کند، برخی اما به وجود فساد در اینستاگرام اشاره می‌کنند.   فیلتر نکنید به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،  گروهی از مخاطبان  با

بحث فیلترینگ اینستاگرام، با احضار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دادگاه، دوباره مورد توجه قرار گرفت. گروهی از مردم معتقدند این اقدام مشکلاتی را برای کسب و کارها ایجاد می‌کند، برخی اما به وجود فساد در اینستاگرام اشاره می‌کنند.

 

فیلتر نکنید

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،  گروهی از مخاطبان  با فیلترینگ اینستاگرام مخالف هستند و معتقدند این موضوع برای مردم چالش‌هایی را ایجاد می‌کند.

– «مسئولین که هیچی، مردم دارن رد می دن دیگه. یعنی چی می گید اینستا رو فیلتر کنن. آقا مشکل داری پاکش کن کسی مجبورتون نکرده به قول خودتون برید تو فضای مسموم اینستا.»

– «اینا هدفشون اینه که پول مردم رو بالا بکشن و خون مردمو بکنن تو شیشه. اگه فیلتر بشه مردم مجبور می شن با فیلتر شکن وارد شن که اون موقع حجم مصرف اینترنت بین المللی حساب می شه و تمام بسته رو می خوره.»

– «نباید فیلتر شه، چون این فضا، فضایی است برای دیده شدن مردم و استعداد هایی که هنوز دیده نشدند، نمونه اش خودم استعداد کلیپ ساختن دارم ولی به خاطر مسئله درس و نداشتن گوشی نتونستم دیده شم و الان اینستاگرام برای من فرصته و دلیل دوم اینه که کسب و کار های نوپا داره با اینستا جون می گیره خواهشا فیلتر نکنید.»

– «اینستاگرام فیلتر بشه دیگه کسی بسته اینترنتی گران و زود تمام شو نمی گیره، اقتصادتون نیمه فلج می شه، هر ایرانی ماهانه ۲۰۰ هزار تومن بسته اینترنتی می گیره.»

– «احتمالا مثل دور زدن تحریم ها، کسانی هم در فیلترینگ منافعی دارند.»

– «دیگه کم کم کل دنیا بهمون می خندن، اگه فیلتر بشه اینستاگرام واسه خیلیا داره نون در میاره سرگرمی خیلیا هست.»

– «چرا شماها هر گوشه تون ایراد پیدا می کنه می رین سراغ شبکه های مجازی و به اونا گیر می دین؟ یه دلخوشی و سرگرمی واسه مون مونده اونم خجالت نکشین بگیرینش ازمون، تاخیالتون راحت راحت شه که دیگه باهیچ جا در تعامل نیستیم! فقط صاف تو چشمای شما نگاه می کنیم و به دهنتون که ببینیم چی می خواین بهمون بگین بگیم چشم!»

– «نباید حتی تلگرام را فیلتر کنند. در همه انسان ها باید شعور و درک به وجود بیارند که از هر چیزی بهینه و درست استفاده بشه. اگه به جا و مفید بهره برداری بشه خیلی بهتره، نباید فیلتر کنیم! بجاش آموزش درست به مردم بدهید.»

– «اینایی که می گن فیلتر کنید حرف منطقی نمی زنن. عزیز من اگه معتاد شدی، اگه از خانوادت دور شدی، اگه هر بدی که از اینستا می رسه بخاطر نوع استفاده غلطه… با چاقو می شه هم غذا رو خورد کرد، هم می شه دست رو برید…»

– «کاش اونایی که مخالف هستن استفاده نکنن. بزارن اونایی دوست دارند استفاده کنن.»

فیلتر شود بهتر است

برخی اما موافق فیلترینگ اینستاگرام هستند.

– «بنظرم فیلتر بشه چون خیلی پست هایی ضد اسلام و… منتشر می کنن ولی از طرف دیگر با فیلترینگ انستاگرام معاش (حقوق) خیلی ها بسته می شه.»

– «اینستا باعث تجمل‌گرایی بیش از حد و آسیب فرهنگی در تمام جوامع شده نه تنها ایران. به نظر من که اصلا اپلیکیشن خوبی نیست‌. نبودنش خیلی بیشتر به سود مردمه تا بودنش.»

– «بهتره فیلتر بشه چون ما هر چی که می کشیم از اینستاگرامه،کلا بیماری روانی می یاره برای انسان.»

– «بهترین کار، کاری است که ترکیه با فیسبوک کرد. نماینده ای از شرکت فیسبوک باشد تا طبق قوانین بر احکام قانونی در اینستاگرام نظارت شود. فراموش نکنیم گناه خیلی از این جوانان بر گردن مسئولینی است که موظف به انجام کار صحیح در زمینه فضای مجازی هستند و تعلل می کنند.»

– «بنظر من اگر به جای توییتر و تلگرام، اینستا فیلتر شده بود بهتر بود. اون دو تا خیلی سالم تر هستند. فیلتر کردن توییتر کار احمقانه ای هست.»

– «من که موافق فیلتر اینستام. اگه اینستا رو باز گذاشتین پس چرا چت روم ها که فقط حاوی پیام رسان نوشتاره، فیلتر می کنید. یا همشون رو ببندین یا با هم باز بذارید. همشون باز باشه چرا تبعیض؟ برنامه نویس ها، از چت روم نون می خورن.»

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....