تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آذر 1399 - 21:14
کد خبر : 25807

فیسبوک مدارک موثق برای دستگیری قاچاقچی ها را پاک می کند

فیسبوک مدارک موثق برای دستگیری قاچاقچی ها را پاک می کند

تاثیر اقدامات فیسبوک بر رشد فعالیت قاچاقچی‌ها شرکت فیسبوک طی اقدامی عجیب پست قاچاقچی های آثار تاریخی را حذف می کند و به این نحو سرنخ های لازم برای دسترسی به آثار دزدیده شده از بین می رود. در تاریخ ۲۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ یکی قاچاقچی آثار تاریخی در دارناه لیبی پستی غیرعادی در فیسبوک

T65433270 اقتصاددان نوشته
تاثیر اقدامات فیسبوک بر رشد فعالیت قاچاقچی‌ها
شرکت فیسبوک طی اقدامی عجیب پست قاچاقچی های آثار تاریخی را حذف می کند و به این نحو سرنخ های لازم برای دسترسی به آثار دزدیده شده از بین می رود.

در تاریخ ۲۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ یکی قاچاقچی آثار تاریخی در دارناه لیبی پستی غیرعادی در فیسبوک منتشر کرد. این پست اینترنتی که به صورت تبلیغ منتشر شده بود برای فروش مجسمه گرکو رومن در شبکه اجتماعی فیسبوک قرار گرفت.
تصویر قرار گرفته شده از مجسمه مذکور در گروهی داخل فیسبوک بارگذاری شده بود که به قاچاقچی‌ها آثار تاریخی تعلق داشت. این امر نشان می‌دهد که بازار سیاه در شبکه اجتماعی فیسبوک به راحتی رواج دارد و قاچاقچی‌ها مختلف در این پلتفرم فعالیت دارند
با وجود آن که شرکت فیسبوک فروش آثار تاریخی در پلتفرم خود را ماه ژوئن ممنوع کرد اما از آن جایی که بسیاری از پست‌های بارگذاری شده به زبان عربی هستند شرکت فیسبوک قدرت تشخیص آن‌ها را ندارد و نمی‌تواند قوانین خود را با دقت بالایی اعمال کند. با این وجود زمانی که فیسبوک یک پست فروش آثار تاریخی دزدیده شده را پیدا می‌کند به سادگی آن را از صفحات خود برمی‌دارد و تحقیقات افرادی که بر روی هنرهای دزدیده شده تمرکز دارند را خدشه‌دار می‌کند.
کیتی پاول، مدیرعامل تحقیقات Athar در رابطه با اقدامات فیسبوک گفت: “این پست‌ها مدارک بسیار ضروری و مهم برای دسترسی به آثار هنری دزدیده شده هستند. فیسبوک یک مشکل جدی را درست کرده و به جای تلاش برای حل کردن آن فقط شرایط را بدتر می‌کند”. گروهی که مجسمه گرکو رومن در آن قرار داده شده بود بین ۵ تا ۱۸ هزار کاربر فعال داشت. این گروه همچنین دارای کنفرانس‌های زنده است که قاچاقچی‌ها طی آن به یکدیگر ترفندهای دزدی را یاد می‌دهند.
گروه تحقیقاتی Athar یا همان «آثار» اکنون بر روی ۱۳۰ گروه مختلف نظارت دارد تا در زمان مناسب به جرائم آن‌ها پایان دهد. گفتنی است؛ شرکت فیسبوک همچنان اطلاعاتی را درباره چرایی پاک کردن مدرک دستگیری قاچاقچی‌ها با مراکز مورد نظر در میان نگذاشته است. از آن جایی که گروه‌های خصوصی از رمزگذاری مخصوص فیسبوک برخوردارند، این شرکت به صورت ناخواسته در توسعه و قدرتمند شدن آن‌ها تأثیر گذاشته است.

ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....