تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 18:15
کد خبر : 101142

فولادی‌ها ترمز بازار سهام شدند

فولادی‌ها ترمز بازار سهام شدند

نمادهای بزرگ فولادی با اثر مثبت بر شاخص مانع ریزش بیشتر شاخص کل شدند اما نتوانستند شاخص‌ را سبز کنند. با این حال معاملات بازار در تعادل نسبی بود. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه بیست و یکم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و ۷۹۵ واحد افت کند و

نمادهای بزرگ فولادی با اثر مثبت بر شاخص مانع ریزش بیشتر شاخص کل شدند اما نتوانستند شاخص‌ را سبز کنند. با این حال معاملات بازار در تعادل نسبی بود.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه بیست و یکم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و ۷۹۵ واحد افت کند و به رقم یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۹۳۷ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با افت ۵۴۲ واحدی در سطح ۴۰۲ هزار و ۴۸۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۷۵۵ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «کگل»، «فارس» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فولاد»، «نوری» و «فخوز» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «کگهر» و «دماوند» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «بمپنا» و «تجلی» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فزر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴۳ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۳۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه ۵۷ نماد صف خرید داشتند و ۵۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۷۲ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۵۶ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۵۰ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) با صف‌ خرید ۱۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از حپترو، نمادهای فمراد (شرکت آلومراد) و گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد بکهنوج تعلق داشت که ارزش آن ۱۷ میلیارد تومان بود. پس از بکهنوج، نمادهای صبا، پترول، شاملا و ثاباد بیشترین صف فروش را داشتند.

 فولادی‌ها ترمز بازار سهام شدند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....