تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 21:22
کد خبر : 63408

فوت بازیگران واکسینه شده و سوال‌ها در خصوص اثرگذاری واکسن‌ها

فوت بازیگران واکسینه شده و سوال‌ها در خصوص اثرگذاری واکسن‌ها

درگذشت هنرمندان واکسینه شده باعث ایجاد سوال‌هایی درخصوص میزان ایمنی و اثرگذاری واکسن‌های مختلف شده است. شب گذشته عزت الله مهرآوران از بازیگران مطرح کشور که به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان بستری و وضعیت مطلوبی نداشت، درگذشت. قبل از این موضوع نیز سیامک اطلسی، بازیگر و دوبلور باسابقه به همین دلیل فوت کرد. انتشار اخبار

درگذشت هنرمندان واکسینه شده باعث ایجاد سوال‌هایی درخصوص میزان ایمنی و اثرگذاری واکسن‌های مختلف شده است.

شب گذشته عزت الله مهرآوران از بازیگران مطرح کشور که به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان بستری و وضعیت مطلوبی نداشت، درگذشت. قبل از این موضوع نیز سیامک اطلسی، بازیگر و دوبلور باسابقه به همین دلیل فوت کرد. انتشار اخبار فوت این دو بازیگر که واکسن کرونا دریافت کرده بودند، باعث ایجاد نگرانی‌هایی در خصوص میزان اثرگذاری واکسن‌ها در مقابله با مرگ و میر ویروس کرونا شده است.

واکسن‌ها چقدر موثراند؟

فرقی نمی کند کدام واکسن باشد، هیچ یک از واکسن‌های تولید شده ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کنند و انواع مختلف واکسن با میزان اثرپذیری آن از ابتدای تولید اعلام شده است. بر این اساس آسترازانکا آکسفورد ۷۶ درصد، باهارات ۸۱ درصد، سینوفارم ۷۱ درصد، اسپوتنیک وی ۹۱ درصد و فایزر ۹۰ درصد است. بنابراین هیچ یک از واکسن‌ها اثر و ایمنی ۱۰۰ درصدی ندارد، اما همواره گفته می‌شود اگر واکسن دریافت کنید حتی در صورت ابتلاء به کرونا، با نوع خفیف این بیماری درگیر می‌شوید و مرگ و میر رخ نمی‌دهد. اکنون درگذشت هنرمندان واکسینه شده باعث ایجاد سوال‌هایی در این زمینه شده است.

حواشی فوت عزت الله مهرآوران

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون،  در دورانی که عزت الله مهرآوران در بیمارستان بستری بود برخی رسانه‌ها اعلام کردند که این بازیگر واکسن برکت دریافت کرده است. همین مسئله سبب ایجاد حواشی در خصوص ایمنی واکسن برکت و همچنین بازیگرانی که واکسن برکت دریافت کرده بودند؛ شد. اما هژیر مهرآور، پسر عزت الله مهرآوران گفته است که پدرش واکسن سینوفارم دریافت کرده است.

همچنین نیکنام حسینی‌پور، مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت در این رابطه گفته است که “ما در موسسه هنرمندان پیشکسوت فقط واکسن‌های سینو فارم و آسترازنکا در اختیار هنرمندان قرار دادیم و واکسن برکت در دست نداشتیم.”

حاشیه‌های درگذشت سیامک اطلسی

درگذشت سیامک اطلسی به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا هنگام بازی در یک فیلم و درگذشت وی با وجود این که وی واکسن تزریق کرده بود نیز باعث ایجاد حواشی شد.

تردیدها در رابطه با فوت سیامک اطلسی بسیار بالا بود؛ در چنین شرایطی فرزند این بازیگر طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که دریافت واکسن علت درگذشت پدرش نبوده است. وی در این رابطه گفته است که “با همه احترامی که برای مخالفان تزریق واکسن قائل هستم، اما نباید فراموش کنیم که تزریق واکسن در این شرایط واجب است، به شرط آنکه پروتکل‌های بهداشتی بعد از تزریق واکسن هم رعایت شود. من هیچ گروه و فردی را مقصر مرگ پدرم نمی‌دانم و روزی هم که همراه ایشان سر صحنه سریالی که بازی می‌کردند رفتم می‌دیدم که برای رعایت پروتکل‌ها تلاش می‌شود ولی به هر حال با وجود افراد متعدد، این کار سخت است بویژه آنکه بازیگران باید برای گفتن دیالوگ‌ها ماسک خود را از روی صورت بردارند و این اتفاق در تمام پروژه‌های تصویری رخ می‌دهد.”

در شرایطی که متاسفانه هنرمندان مطرح و باسابقه‌ای که واکسینه نیز شده‌اند به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست می‌دهند باید هشداری برای جامعه باشد که دریافت صرفا واکسن ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند و همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد تا درگیر این ویروس و عوارض ناشی از آن نشد.

 

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....