تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1398 - 19:58
کد خبر : 2727

فعالیت شرکت‌های کشتیرانی به دلیل گرانی سوخت توجیه اقتصادی ندارد

فعالیت شرکت‌های کشتیرانی به دلیل گرانی سوخت توجیه اقتصادی ندارد

به نقل از خانه ملت، حسین هاشمی تختی نژاد رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به مشکلات کنونی شرکت‌های کشتیرانی، گفت: یکی از مهم ترین مسائل این شرکت ها تأمین سوخت مورد نظر کشتی ها است که متأسفانه در چند ماه اخیر شرکت های مذکور در تأمین سوخت مورد نیاز خود با

به نقل از خانه ملت، حسین هاشمی تختی نژاد رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به مشکلات کنونی شرکت‌های کشتیرانی، گفت: یکی از مهم ترین مسائل این شرکت ها تأمین سوخت مورد نظر کشتی ها است که متأسفانه در چند ماه اخیر شرکت های مذکور در تأمین سوخت مورد نیاز خود با مشکلات بسیاری روبه رو شده اند.

مشکل مالی شرکت های کشتیرانی / عدم تأمین سوخت مورد نیاز کشتی های باری

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون چند مرتبه شرکت های کشتیرانی نگرانی خود را نسبت به مشکلات مالیشان و عدم تأمین سوخت مورد نیاز اعلام کرده اند و ما این مسئله را بارها پیگیری کرده ایم.

شرکت های کشتیرانی در آینده ای نزدیک قادر به فعالیت نخواهند بود

هاشمی تختی نژاد با اشاره به گران بودن قیمت سوخت و اعتراض شرکت های کشتیرانی به این مسئله، افزود: شرکت های کشتیرانی اعلام کرده اند که با توجه به بالا بودن نرخ سوخت، در آینده ای نزدیک دیگر قادر به فعالیت نخواهند بود.

فعالیت شرکت های کشتیرانی به دلیل گرانی سوخت توجیه اقتصادی نخواهد داشت

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت های کشتیرانی با وجود بالا بودن نرخ سوخت نتوانستند که قیمت تعرفه های حمل و نقل را بالا ببرند و عملا سود چندانی به آن ها نخواهد رسید، یعنی آنکه فعالیت آن ها توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی به دلیل بالا بودن هزینه ها، شرکت های کشتیرانی تنها با بخشی از ظرفیت به کار مشغول بوده و بسیاری از کشتی ها و شناور این شرکت ها کنار گذاشته شده اند.

لزوم ورود دولت به وضعیت شرکت های کشتیرانی

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم ورود دولت به وضعیت شرکت های کشتیرانی تأکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات مالی این شرکت ها و گران بودن قیمت سوخت، دولت باید به این شرکت ها در قالب یارانه کمک مالی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....