تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 دی 1400 - 20:59
کد خبر : 72813

فعالان اقتصادی مطمئن باشند مشکلات حل خواهد شد

فعالان اقتصادی مطمئن باشند مشکلات حل خواهد شد

رییس جمهور گفت: فعالان اقتصادی با قدرت در عرصه اقتصادی کشور حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد. اقتصاددان: سید ابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در مدرسه امام کاظم (ع) بیان داشت: نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است، یکی از ایام الله

رییس جمهور گفت: فعالان اقتصادی با قدرت در عرصه اقتصادی کشور حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد.

اقتصاددان: سید ابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در مدرسه امام کاظم (ع) بیان داشت: نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است، یکی از ایام الله ما روز نهم دی ماه است، دست قدرت الهی به نحوی که عقول و خردمندان به صورت عادی تصور نمی‌کردند، نمایان شد.

رییس جمهور، تقدیم شش هزار شهید و حضور ۱۲ هزار جانباز سرافراز در استان قم را از افتخارات این سرزمین انقلابی دانست.

وی افزود: قدرت الهی در این روز با حضور حماسی مردم در صحنه و رقم زدن امنیت، اقتدار و عزت برای ایران اسلامی و پایان دادن به فتنه و فتنه‌ها نمایان شد.

رییسی ادامه داد: باید این روز را گرامی داشت و از زمان شناسی مردم تقدیر کرد که این گونه در صحنه حضور پیدا کردند و نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشتند، باید از خدا به خاطر این مردم زمان شناس و با بصیرت تشکر کرد.

وی گفت: در حقیقت امروز بیش از هر زمان دیگری به بصیرت نیاز داریم، بصیرت راه را روشن می‌کند، باید از خداوند متعال بصیرت در دین را بخواهیم.
سردار سلیمانی نماد بصیرت بود

رییس جمهور گفت: شما زندگی و سیره حاج قاسم سلیمانی را ببینید آنگاه که ایشان از دین و ارزش‌ها دفاع می‌کند و در مقابل داعش دست ساخته آمریکایی‌ها و نظام استکبار می‌ایستد و تحلیل درستی از این جریان دارد.

رییسی افزود: حاج قاسم سلیمانی نماد انسان با بصیرت بود و روشن‌گری کرد و نقش آفرینی مخلصانه داشت و خداوند هم او را بلند آوازه کرد.

وی گفت: ابزار‌های تبلیغاتی نمی‌تواند نام کسی را بلند کند، اما اگر کسی برای خدا کار کرد خدا او را بلند می‌کند، شهدا را خداوند بلند آوازه کرد و امروز خانواده شهدا به خود ببالند؛ خون شهدا همچون خون سیدالشهدا جهل زدایی می‌کند.

رییس جمهور گفت: قم با داشتن ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز دارای ویژگی خاصی در سطح کشور و در مسیر انقلاب هستند، قم نماد بصیرت و بصیرت آفرینی برای کشور، منطقه و جهان اسلام است و مردم جهان نیز قم را با ویژگی شهادت، ایثار و ایستادگی در صحنه می‌شناسند و به همین منظور خدمت به قم خدمت به نظام اسلامی و پایتخت تشیع است.

وی گفت: قم در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری مشغول تربیت نیرو‌های کارآمد برای مدیریت بحران‌های داخلی و خارجی است. مردم قم نشان دادند که در دفاع از انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی همیشه در صحنه حضور داشته دارند.

رییسی با اشاره به شعار سال و مسئله رونق تولید گفت: فعالان اقتصادی با قدرت در این عرصه حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد. باید کاری کرد که بازار احساس ثبات و اقتصاد احساس آرامش کنند؛ غیرقابل پیش بینی بودن برای اقتصاد بسیار خطرناک است.

وی مسئله انضباط بانکی را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان تعیین شده در شورای پول و اعتبار را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.

رییسی با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، یادآور شد: مساله علم و فناوری یک مقوله مهم است و باید یک پارک علم و فناوری کاملا جامع در سطح استان قم احداث شود.

رییس جمهور گفت: رویکرد دولت در مورد نهاده‌های دامی، تولید این نهاده‌ها در داخل کشور است و وابستگی به نهاده‌های دامی به کشور‌های دیگر بر خلاف استقلال اقتصادی کشور است، اما رسیدن به مرحله خودکفایی زمان بر است.

رییسی اولویت دولت را بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام دانست و بر حمایت از بخش خصوصی در اتمام طرح‌های نیمه کاره تاکید کرد و افزود: در سراسر کشور به میزان ده‌ها سال پروژه نیمه تمام وجود که کلنگ آن‌ها از سال‌ها پیش زده شده، ولی پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.

وی گفت: دولت حاضر است پروژه‌های نیمه تمام کشور را با تضمین بازگشت اصل و سود سرمایه، توسط بخش خصوصی و سایر بنگاه‌های اقتصادی به سرانجام برساند.
دولت سیزدهم دنبال مردمی سازی حکمرانی است

رییسی گفت: مردمی سازی حکمرانی و مردمی سازی سایر بخش‌ها یکی از نظام مسائل مهم دولت سیزدهم است و اعتقاد ما این است که مشارکت مردم می‌تواند مشکلات زیادی را برطرف کند، تمام دولتمردان باید زمینه مشارکت‌های مردمی و تکریم آن‌ها را با ایجاد بستر‌های لازم فراهم کنند.

رییس جمهور با تاکید مجدد بر اهمیت خیرین و مشارکت‌های مردمی یادآور شد: خیرین یکی از جلوه‌های مشارکت‌های مردمی است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگی و معلمان کشور، اظهار داشت: دغدغه‌های مختلف مردم از معیشت تا سایر دل نگرانی‌های آن‌ها باید برطرف شود.

رییسی با بیان اینکه مسئله زن و خانواده یکی از مسائل مهم کشور است، گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق بسیار آزاردهنده است و هم اکنون سازوکار‌های اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان با تاکید مقام معظم رهبری در حال انجام است.

رییس جمهور مشکلات اقتصادی یکی از عوامل مهم آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است تا تمام دستگاه‌های مسوول پای کار باشند.

وی گفت: دولت امروز متعلق به تمام جمهور است و هر کسی که احساس می‌کند می‌تواند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کند پای کار بیاید.

رییس جمهور گفت: امکان دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ با توجه به منابع، امکانات و کاهش مصارف امکان پذیر است؛ اگر هزینه‌ها کاهش و درآمد‌ها افزایش یابد امکان افزایش رشد اقتصادی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از روستاییان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها، عنوان کرد: با تضمین خرید محصولات کشاورزی و افزایش امکانات و تجیهزات و پی ریزی شیوه‌های نوین کشت و افزایش بهره وری باید مانع از مهاجرت روستاییان به شهر باشیم.

رییسی در سخنانی خطاب به مردم قم گفت: جا داشت که بنده در این سفر در اجتماعات بزرگتری در خدمت مردم باشم که با توجه به شرایط کرونایی چنین امکانی سلب شد و از این نظر از تمام مردم استان قم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده و با بهبود شرایط کرونایی امکان دیدار عمومی مردم فراهم شود.

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....