تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399 - 21:50
کد خبر : 29312

فضا را برای رانت خواری و فساد ناامن کنیم

فضا را برای رانت خواری و فساد ناامن کنیم

رئیس قوه قضاییه در شورای اداری خراسان شمالی:باید شرایط دستیابی به مجوز‌های قانونی را برای سرمایه گذاران کوتاه کنیم آیت الله رئیسی با بیان اینکه وحدت و انسجام رمز هرگونه توسعه یافتگی در استان خراسان شمالی است، گفت: مدیرانی مصمم با روحیه جهادی و بسیجی می‌تواند استان را در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری در

رئیس قوه قضاییه در شورای اداری خراسان شمالی:باید شرایط دستیابی به مجوز‌های قانونی را برای سرمایه گذاران کوتاه کنیم

آیت الله رئیسی با بیان اینکه وحدت و انسجام رمز هرگونه توسعه یافتگی در استان خراسان شمالی است، گفت: مدیرانی مصمم با روحیه جهادی و بسیجی می‌تواند استان را در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری در یک اقدام هماهنگ و پیگیر تحولی در این استان ایجاد کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در ادامه سفر به خراسان شمالی در شورای اداری این استان سخن می‌گفت، اظهار داشت: امروز راهبرد اساسی ما خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم هاست که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: این راهبرد باید در همه حوزه‌ها به ویژه اقتصادی و علم و فناوری و امنیتی مورد توجه قرار گیرد تا ایران قوی شکل بگیرد.

آیت الله رئیسی گفت: در هر حوزه که بیشترین تحریم‌ها را داشتیم با همت و مجاهدت دانشمندان عزیزمان بیشتر پیشرفت کردیم و اگر تحریم‌ها موثر بود نمی‌توانستیم به توانمندی هسته‌ای و دفاعی دست یابیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: گاهی در صنعت هسته‌ای یک قطعه را که ممکن بود کاربرد دوگانه داشته باشد، از طریق ۱۰ واسطه تهیه کرده ایم، اما با وجود همه خباثت‌ها و تحریم‌های دشمن صنعت هسته‌ای ما بومی شده است.

آیت الله رئیسی افزود: دلیل حقد و کینه دشمن نسبت به دانشمندان هسته‌ای ما همچون شهید فخری زاده این است که علیرغم تحریم ها، به اقرار دوست و دشمن به موفقیت‌های بسیار چشمگیر در این عرصه رسیده ایم.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند راهبرد ما خنثی سازی تحریم هاست، معلوم است که این راهبرد کاملاً جواب داده و تحقق پذیر است.

آیت الله رئیسی بر همین اساس بر لزوم توسعه استان خراسان شمالی به ویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری تاکید.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش با تاکید بر حمایت قاطع دستگاه قضا از مدیران شجاع و خطرپذیر، پشتیبانی از مدیران ریسک‌پذیری را که مجدانه و مجاهدانه به دنبال تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های دشمنان هستند، وظیفه‌ای همگانی دانست.

آیت الله رئیسی افزود: رزمندگان عزیز و جانبازان ما در دوران جنگ ثابت کردند که می‌توانیم بسیاری از کار‌های به‌ظاهر نشدنی که دشمن برای آن‌ها مانع تراشی می‌کند، انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم رفع موانع رشد اقتصادی و تولید، قاچاق سازمان یافته کالا را از جمله این موانع دانست و مبارزه قاطع با آن را متذکر شد.

بروکراسی پیچیده اداری از دیگر موانع تولید و سرمایه گذاری بود که آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم رفع آن اظهار داشت: گاهی یک سرمایه گذار در نظام اداری با هفت خوان و به تعبیر رهبر انقلاب با ۷۰ خوان مواجه می‌شود که او را از سرمایه‌گذاری پشیمان می‌کند.

رئیس قوه قضاییه از مدیران مصصم و با اراده خواست که این موانع را از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته و مسیر دسترسی آن‌ها به مجوز‌ها را کوتاه کنند.

آیت الله رئیسی بر همین اساس متذکر شد که میدان کار باید برای سرمایه گذاران باز و عرصه برای مفسدین ناامن باشد.

رئیس دستگاه قضا گفت: فضا باید برای کسانی که به دنبال فساد، رشوه، رانت خواری و آلوده کردن محیط اداری هستند سخت و ناامن شود

آیت الله رئیسی با بیان این که مطلقاً نباید اجازه دهیم فساد در هیچ کجای نظام اداری لانه کند، خاطر نشان کرد: این کار پیش و بیش از آن که وظیفه دستگاه‌های نظارتی باشد، بر عهده مدیران با کفایت و دلسوز است.

رئیس قوه قضاییه گفت: خوشبختانه امروز نیروی انسانی متعهد، کارآمد و معتقد به انقلاب و نظام در ادارات کم نداریم که اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین فسادی در نظام اداری رخ دهد.

آیت الله رئیسی با اشاره به سال پایانی فعالیت دولت، از مسئولان اجرایی خواست که کار‌های بر زمین مانده را با تلاش مضاعف پیگیری کنند و تاکید مقام معظم رهبری بر انسجام و پیگیری امور تا حصول نتیجه را در دستور کار قرار دهند.

رئیس دستگاه قضا با تقدیر از نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی خراسان شمالی در تامین امنیت استان اظهار داشت: امنیت موهبت الهی برای جامعه است که نباید اجازه داد افراد شرور تحت هیچ شرایطی آن را مخدوش کنند.

آیت الله رئیسی افزود: امروز برای داشتن امنیت در کشور مرهون زحمات نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی و مرزبانان غیور هستیم که حافظ تمامیت ارضی کشورند.

رئیس قوه قضاییه در عین حال به نیرو‌های مسلح از جمله ناجا، سپاه و بسیج متذکر شد که مطلقاً به اشرار مجال ندهند کوچک‌ترین شرارت و ناامنی را انجام دهند.

آیت الله رئیسی همچنین از تلاش‌ها و زحمات همکاران دستگاه قضا در استان خراسان شمالی در رسیدگی به امور مردم و توجه به تامین امنیت، حمایت از تولید و مبارزه با فساد تقدیر کرد.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا شجاعی استاندار خراسان شمالی و تعدادی از مسئولان استان با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های مختلف، به بیان مشکلات، مطالبات و نظرات و دیدگاه‌های خود برای ارتقاء جایگاه استان پراختند.

درخواست مساعدت از دستگاه قضا برای تخصیص کامل اعتبارات هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های مختلف استان که در سفر سال ۹۱ مقام معظم رهبری تصویب شده بود، از مهمترین خواسته‌های مسئولان استان بود.

در این جلسه اعلام شد که یک تفاهم نامه ۲۵ هزار میلیارد تومانی نیز برای توسعه ریزساخت‌های استان بین دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده است.

حجت الاسلام رضا نوری نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این جلسه بر لزوم وحدت و همدلی قوا برای حل مشکلات مردم و تداوم مبارزه قاطع با فساد تاکید کرد و خواستار مدیریت بازار بورس و مبارزه با گرانی‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد و تسهیل شرایط کار قضات متخصص باتجربه در این استان شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هم با تقدیر از عملکرد دستگاه قضا در حمایت از تولید و واحد‌های تولیدی درخواست کرد در جریان سفر رئیس قوه قضاییه، تکلیف کارخانه سیمان سمنگان که ۱۸ سال پیش با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومانی کلنگ زنی شده، اما به صورت نیمه کاره رها شده، روشن شود تا هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد؛ او گفت که با آغاز به کار این مجتمع عظیم تولیدی برای هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۲ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

خانم یغمایی هم به نمایندگی از بانوان استان خراسان شمالی در این جلسه سخن گفت و از اقدامات قوه قضاییه برای صیانت از نظام خانواده، از جمله تقویت دفاتر حمایت از زنان و کودکان در دادگستری‌ها و همراهی در تصویب قانون اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی تقدیر کرد.

وی در ادامه خواستار نقش آفرینی هر چه بیشتر دستگاه قضایی برای اصلاح و تصویب قوانین به نفع خانواده شد.

خانم یغمایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های اجرایی شده برای حمایت و اشتغال زندانیان در استان خراسان شمالی گفت که با ایجاد ۷ واحد تولیدی از سال ۷۹ تاکنون هیچ زن زندانی بیکاری در استان وجود ندارد.

او اعلام کرد به زودی ۳ واحد تولیدی جدید برای زنان زندانی و خانواده‌های آن‌ها آغاز به کار می‌کند و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز برای حرفه‌آموزی آن‌ها در سال جاری در نظر گرفته شده است.

خانم یغمایی در پایان با اشاره به آزادی همه زندانیان زن جرایم غیرعمد استان ظرف یک سال گذشته، خواستار اعطای مرخصی پایان دوره به زندانیان زنی شد که کمتر از یک سال به پایان حبس آن‌ها مانده و واجد شرایط مرخصی هستند که رئیس قوه قضاییه، رئیس دادگستری استان را مامور بررسی و پیگیری موضوع کرد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....