تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 - 21:54
کد خبر : 109299

فسیل‌هایی با قدمت ۹ میلیون سال در سایت مراغه

فسیل‌هایی با قدمت ۹ میلیون سال در سایت مراغه

مدیر کل جدید دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: واردات لباس از پوست، خز طبیعی یا اجزای بدن حیوانات نیاز به مجوز دارد.   محمد مدادی گفت : در سال ۱۴۰۱ واحد نمونه‌های بی مهره را راه اندازی کردیم، در این مخازن ۲۴ نمونه شامل گروه‌های حشرات، نرم تنان و

مدیر کل جدید دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: واردات لباس از پوست، خز طبیعی یا اجزای بدن حیوانات نیاز به مجوز دارد.

 

محمد مدادی گفت : در سال ۱۴۰۱ واحد نمونه‌های بی مهره را راه اندازی کردیم، در این مخازن ۲۴ نمونه شامل گروه‌های حشرات، نرم تنان و بند پایان نگهداری می شوند ، مدیریت فسیل‌های مهره داران در کشور با سازمان حفاظت محیط زیست است، قدیمی و مهم‌ترین سایت فسیل شناسی کشور در مراغه است، که در آن نمونه‌هایی با قدمت بیش از ۹ میلیون سال موجود است، این مجموعه در سال ۱۳۸۳ به عنوان آثار طبیعی ثبت شده و زیر نظر سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

وی افزود : بیش از ۵۰ موزه، برای آموزش، فرهنگ سازی و بازدید مردم و ۲۴ کارگاه تاکسیدرمی خصوصی درکشور موجود است ، در صورت نابودی نمونه‌ها ۶ بانک ژن پارالل در ادارات کل استان‌ها وجود دارد .

    به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ،مدیر کل جدید دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت : نظارت، حفاظت، شناسایی و پایش از حیات وحش بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و هرگونه بهره برداری از حیات وحش نیاز به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست دارد، نظارت بر ورود و خروج نمونه‌ها از کشور و فرودگاه ها هم بر عهده سازمان محیط زیست است ، و افراد بدون مجوز نمی توانند گونه یا نمونه‌ای را خارج کنند ، برای مثال هرگونه واردات لباس از پوست، خز طبیعی یا اجزای بدن حیوانات نیاز به  مجوز دارد.

وی گفت : در سال گذشته ۶ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های موزه‌ها، ژنتیک و … با محوریت دفتر موزه در کل کشور هزینه شد ، که قطعا کفاف نیازها را نمی دهد، مبلغ ۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده که هزینه خواهد شد.

به گفته‌ی مدادی ، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها برای استفاده علمی از بانک نمونه‌ها باید پروپوزال ارائه کنند، که پس از تایید توسط دانشگاه و سازمان محیط زیست می توانند از این اطلاعات استفاده نمایند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....