تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 14:32
کد خبر : 11802

فتح قله۱۸۰۰ دلار در هر اونس/ طلا به بالاترین سطح خود از سپتامبر۲۰۱۱ رسید

فتح قله۱۸۰۰ دلار در هر اونس/ طلا به بالاترین سطح خود از سپتامبر۲۰۱۱ رسید

به گزارش اقتصاددان، روز گذشته طلای قابل تحویل در ماه آگوست که فعال‌ترین معاملات را در بازار کومکس نیویورک به خود اختصاص داده و تا نیمه روز به ۱۹ میلیون اونس رسیده بود، نزدیک به ۱۸۱۰.۸۰ دلار در هر اونس قیمت خورد که نسبت به قیمت‌های یک روز قبل ۱ درصد افزایش داشت. بر اساس

به گزارش اقتصاددان، روز گذشته طلای قابل تحویل در ماه آگوست که فعال‌ترین معاملات را در بازار کومکس نیویورک به خود اختصاص داده و تا نیمه روز به ۱۹ میلیون اونس رسیده بود، نزدیک به ۱۸۱۰.۸۰ دلار در هر اونس قیمت خورد که نسبت به قیمت‌های یک روز قبل ۱ درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا تا روز گذشته نسبت به معاملات ابتدای سال ۱۹ درصد یا ۲۸۷ دلار در هر اونس افزایش داشته است. بررسی آمارها نشان می‌دهد سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس پیش از این در سپتامبر ۲۰۱۱ به ثبت رسیده اما در نهایت در پایان سال ۲۰۱۱ قیمت طلا در سطح ۱۵۶۵ دلار بسته شده بود.

فلز زرد تا پایان۲۰۲۱ به سطح ۲۰۰۰ دلار می‌رسد

شورای جهانی طلا روز سه شنبه گزارش داد که صندوق‌های مبادله‌ای طلا در هفتمین ماه متوالی روند مثبت را به ثبت رسانده و در ماه ژوئن ۱۰۴ تن معادل ۵.۶ میلیارد دلار به حجم آنها افزوده شد.

بر این مبنا در ماه ژوئن جریان خالص این صندوق‌ها به بالاترین سطح خود یعنی ۳ هزار و ۶۱۲ تن رسید که در شش ماهه نخست سال ۷۳۴ تن معادل ۳۹.۵ میلیارد دلار جهش داشته است.

جریان ورودی سال جاری در مقایسه با رکورد پیشین که در سال ۲۰۰۹ به ثبت رسیده بود ۶۴۶ تن افزایش داشته است (این میزان در مقایسه با کل سال ۲۰۰۹ است)، از دیدگاه ارزش دلار بر اساس WGC، جریان ورودی نیمه نخست در مقایسه با جریان ورودی سال ۲۰۱۶ که ۲۳ میلیارد دلار بوده، قابل توجه است.

بر اساس این گزارش، برای بیان متناسب قدرت تقاضا، جریان ورودی نیمه نخست به شکلی قابل توجه بالاتر از سطح رکورد چند دهه خرید خالص بانک مرکزی است که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ثبت رسیده و در نیمه نخست ۲۰۲۰ میزان تقاضا نزدیک به ۴۵ درصد از تولید جهانی خواهد رسید.

در پایان گفتنی است رکوردهای تازه در شرایطی به ثبت می‌رسد که در ماه ژوئن صندوق‌های مبادله‌ای، پس از سه روز ریزش متوالی در اوایل ماه، مجددا موفق به ثبت تحرک مثبت در معاملات شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....