تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 21:57
کد خبر : 62409

فایرز آزمایش داروی خوراکی ویروس کرونا را آغاز کرد

فایرز آزمایش داروی خوراکی ویروس کرونا را آغاز کرد

شرکت فایزر از آغاز مطالعات گسترده‌ای به منظور آزمایش داروی خوراکی پیش‌گیری از کووید-۱۹ خبر داد. این دارو برای کسانی طراحی شده که در معرض ویروس کرونا قرار می‌گیرند. فایزر مطالعات مرحله میانی-انتهایی داروی PF-07321332 را روی حداکثر ۲۶۶۰ بزرگسال سالمی که حداقل ۱۸ سال دارند و در محلی همراه با افراد مبتلا و علامت‌دار

شرکت فایزر از آغاز مطالعات گسترده‌ای به منظور آزمایش داروی خوراکی پیش‌گیری از کووید-۱۹ خبر داد. این دارو برای کسانی طراحی شده که در معرض ویروس کرونا قرار می‌گیرند.

فایزر مطالعات مرحله میانی-انتهایی داروی PF-07321332 را روی حداکثر ۲۶۶۰ بزرگسال سالمی که حداقل ۱۸ سال دارند و در محلی همراه با افراد مبتلا و علامت‌دار کرونایی زندگی می‌کنند، آزمایش خواهد کرد. داروی PF-07321332 طوری طراحی شده که جلوی فعالیت آنزیم لازم برای تکثیر ویروس کرونا را می‌گیرد. این دارو همراه با دوز پایینی از داروی «ریتوناویر» به شرکت‌کنندگان تزریق می‌شود که از دیرباز برای درمان HIV استفاده می‌شود.

فایزر همچنین مطالعه دیگری برای داروی PF-07321332 را روی آن دسته از بیماران بزرگسال کرونایی که علامت دارند اما هنوز بستری نشده‌اند، آغاز کرده است. دو شرکت «مرک» و «ریج‌بک تراپیوتیکس» هم اخیرا آزمایش بالینی مرحله میانی-انتهایی داروی «مولنوپیراویر» را برای جلوگیری از کووید-۱۹ شروع کرده بودند.

GettyImages 1291379264 1 اقتصاددان نوشته

داروی مولنوپیراویر همچنین در حال آزمایش روی بیمارانی است که بستری نشده‌اند. محققان می‌خواهند از اثربخشی این دارو در کاهش خطر بستری شدن و مرگ مبتلایان اطمینان حاصل کنند.

داروی «رمدسیویر» ساخت شرکت «گیلیاد» تا به امروز تنها داروی تایید شده برای درمان ویروس کروناست که در ایالات متحده آمریکا مجوز گرفته است. سایر شرکت‌های داروسازی از جمله Roche سوئیس هم در تلاش و رقابت با یکدیگرند تا بهترین داروی مقابله با ویروس کرونا را روانه بازار کنند.

پیش‌تر شرکت داروسازی سینوفارم هم از انجام کارآزمایی بالینی داروی بیماری کووید-۱۹ خبر داده بود. این دارو با کمک آنتی‌بادی کسانی ساخته شده که واکسن کرونا را دریافت کرده بودند. داروی شرکت سینوفارم می‌تواند روی بیماران عادی و وخیم اثربخشی داشته باشد.

پیش‌تر سازمان بهداشت جهانی هم گفته بود آزمایش بالینی ۸ واکسن اسپری بینی برای مقابله با ویروس کرونا آغاز شده است. این واکسن‌ها قرار است در نقطه ورودی ویروس به بدن مصونیت ایجاد کنند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....