تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 14:38
کد خبر : 5899

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با فابانیوز: مجلس آینده فعالیت‌ کسب وکارهای فناورانه را تسهیل کند/ دولت الکترونیک مقدمه شفافیت و مبارزه با فساد است

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با فابانیوز: مجلس آینده فعالیت‌ کسب وکارهای فناورانه را تسهیل کند/ دولت الکترونیک مقدمه شفافیت و مبارزه با فساد است

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فابانیوز تاکید کرد که یکی از مهمترین رسالت‌های مجلس یازدهم تسهیل قانون‌گذاری در عرصه فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات است. کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم تاکید کرد: در شرایط کنونی و عصر حاضر یکی از مدرنترین و پیشرفته ترین تحولات در عرصه فناوری اطلاعات در جریان

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فابانیوز تاکید کرد که یکی از مهمترین رسالت‌های مجلس یازدهم تسهیل قانون‌گذاری در عرصه فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات است.

کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم تاکید کرد: در شرایط کنونی و عصر حاضر یکی از مدرنترین و پیشرفته ترین تحولات در عرصه فناوری اطلاعات در جریان است که ظرفیت‌های قابل توجهی برای کشور به دنبال دارد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه شبکه فناوری اطلاعات ظرفیت‌های کشور را در عرصه‌های مختلف افزایش می‌دهد، گفت: با توسعه و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات بسیاری از فعالیت‌ها و کسب‌وکارها متحول خواهند شد.

وی به جایگزینی و ارتقای سطح ارتباطات و تسهیل آن از طریق فناوری‌های نوین اطلاعات اشاره و تاکید کرد: امروز استارتاپ‌ها مشاغلی هستند که تحت عنوان مشاغل پیشرفته و پرسرعت با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در حال متحول کردن کسب و کارها و روش های برطرف کردن نیازهای جامعه هستند.

مصباحی مقدم با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس آینده باید قوانین موردنیاز این کسب و کارها را تسهیل کند و با کمک اصحاب عرصه فناوری اطلاعات نیازهای آنان را صورت جامع و کامل تامین و مورد حمایت قرار دهند تا نسل جوان ما به ویژه آنهایی که به حوزه فناوری اطلاعات و مشاغل مربوط به فعالیت‌های اقتصادی مالی پولی و امثال آنها ورود می‌کنند مورد حمایت خود قرار بگیرند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مجلس آینده باید کمک کند مشاغل و کسب و کارهای حوزه فناوری‌های نوین توسعه پیدا کند، گفت: غالب مشاغل در یک دهه آینده در طیف کسب و کارهای نوین قرار می‌گیرند که در آمد بسیاری را برای کشور ایجاد می‌کند و موجب افزایش تولید ناخالص و رشد اقتصادی کشور می‌شود.

وی تحقق این برنامه‌ها را در گرو راه یافتن نمایندگانی آشنا به این عرصه به مجلس دانست و گفت: نمایندگانی که به مجلس آینده راه پیدا می‌کنند باید کسانی باشند که خود با این فناوری‌ها آشنا باشند و مزایای آن را بدانند. رسالت مجلس آینده این است که سعی کند نیازهای قانون گذاری را به ویژه در عرصه کسب و کارهای نوین و همچنین دولت الکترونیک تسهیل کند، چرا که اگر دولت الکترونیک تشکیل شود سرعت پاسخگویی به نیازهای مردم افزایش پیدا می کند و فساد کاهش پیدا می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در نتیجه تشکیل دولت الکترونیک شفافیت که یکی از راهکارهای مبارزه با فساد اقتصادی است، گسترش پیدا می کند. مردم در سراسر کشور باید مجلسی را ایجاد کنند که نمایندگان آن از تخصص لازم برای تامین این نیاز قانون‌گذاری و نظارت بر دولت و ایجاد حرکت در تحول دولت به سمت دولت الکترونیک بهره‌مند باشند و بتوانند دولت را پاسخگو کنند چرا که پاسخگویی دولت باعث افزایش رضایت مردم می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....