تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1400 - 19:49
کد خبر : 75096

عید بهار چین و اومیکرون؛ لزوم آمادگی مقامات و همراهی دوباره مردم

عید بهار چین و اومیکرون؛ لزوم آمادگی مقامات و همراهی دوباره مردم

فصل حمل و نقل سالانه جشنواره بهار چین از روز دوشنبه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) آغاز شده و تا ۲۵ فوریه (۶ اسفند) ادامه خواهد داشت اما سویه بشدت مسریِ اومیکرون در کنار سویه دلتا باعث کم رنگ کردن جو شور و شوق مهمترین تعطیلات سالانه چین شده است. از زمان اعمال محدودیت‌های اولیه بر

فصل حمل و نقل سالانه جشنواره بهار چین از روز دوشنبه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) آغاز شده و تا ۲۵ فوریه (۶ اسفند) ادامه خواهد داشت اما سویه بشدت مسریِ اومیکرون در کنار سویه دلتا باعث کم رنگ کردن جو شور و شوق مهمترین تعطیلات سالانه چین شده است.

از زمان اعمال محدودیت‌های اولیه بر سفرهای داخلی به دلیل شیوع کووید-۱۹ در ژانویه ۲۰۲۰، این سومین جشنواره بهار چین است که با محدودیت‌های مربوط به مهار پاندمی کرونا، اینگونه مختل می‌شود. بسیاری از کسانی که دور از زادگاه خود کار می‌کنند احتمالا دورهمی خانوادگی جشن بهار خود را در دو سال اخیر به دلیل اعمال محدودیت‌های سنگین بر مسافرت‌های تعطیلات لغو کرده‌اند. با توجه به سویه اومیکرون این احتمال وجود دارد که این لغو سفرها برای سومین بار نیز اتفاق بیافتد.

به دنبال شناسایی اومیکرون در خاک چین، مقامات بهداشتی و درمانی در سطوح ملی و محلی هشدار سفر را برای تعطیلات جشن بهار صادر کردند و مانند دو سال گذشته از مردم خواستند تا از سفر اجتناب کنند و سال نوی چینی را در همانجایی که هستند، جشن بگیرند.

با در نظر گرفتن اینکه اومیکرون ۱۰ روز بعد از شناسایی اولین ابتلا در تیانجین به ۶ استان و ۹ ناحیه رسیده، چنین هوشیاری و احتیاط‌هایی قابل درک است.

برای مثال برخی نواحی برای تشویق به عدم مسافرت جشن عید بهار، به شکل قابل توجهی دامنه قرنطینه اجباری را گسترش داده‌اند.

در این راستا، کسانی که شناسه الکترونیک سفر آنها ستاره دار شده به معنی آن است که در ۱۴ روز اخیر به شهری یا منطقه‌ای با خطر متوسط یا بالا سفر کرده‌اند و این احتمالا به قرنطینه اجباری آنها منتهی می‌شود.

البته داشتن ستاره در شناسه الکترونیک فقط به معنای شناسایی بیشتر است و به معنای آن نیست که سلامت شخص در خطر است.

چندین نهاد دولت مرکزی چین، دستورالعمل‌های مشترکی را برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری مقامات محلی در حین عید بهار صادر کرده‌اند.

با لحاظ شدت سرایت بالای سویه جدید کرونا نه تنها نواحی که اومیکرون در آنها شناسایی شده بلکه در واقع تمام مقامات محلی سطح هشدار خود را افزایش داده‌اند. اما آنها نباید برای راحتی، به یک راه حل برای تمام مسائل بسنده کنند و بهتر در عین آمادگی کامل حد تعادل را حفظ کنند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....