تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 خرداد 1401 - 19:49
کد خبر : 89029

عکس آلودگی هوای تهران امروز

عکس آلودگی هوای تهران امروز

چند روزی است که شاهد تشدید آلودگی هوای در شهرهای کشور هستیم؛ به گونه‌ای که شاخص کیفیت هوا در برخی از شهرهای کشور به وضعیت خطرناک رسیده ‌بود. بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، چهارشنبه این هفته دومین روزی بود که هوای پایتخت در وضعیت خطرناک قرار گرفته بود. روز گذشته شاخص آلودگی هوا

چند روزی است که شاهد تشدید آلودگی هوای در شهرهای کشور هستیم؛ به گونه‌ای که شاخص کیفیت هوا در برخی از شهرهای کشور به وضعیت خطرناک رسیده ‌بود. بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، چهارشنبه این هفته دومین روزی بود که هوای پایتخت در وضعیت خطرناک قرار گرفته بود. روز گذشته شاخص آلودگی هوا به ۴۳۵ واحد رسیده بود. هر چند امروز شاهد بهبود نسبی هوای تهران هستیم اما همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

اقتصاددان: آلودگی هوا شهرهای کشور این هفته به اوج خود رسید و به تعطیلی کامل برخی از شهرها نیز منجر شد. تهران نیز در این مدت نه تنها به یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور بدل شده که حتی بر اساس اعلام مراکز جهانی پایش کیفیت هوا، به آلوده‌ترین پایتخت جهان مبدل شده بود. به گونه ای که بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص کیفیت هوا در روز چهارشنبه به ۴۳۵ واحد رسید که به معنای وضعیت خطرناک برای همه گروه های سنی است.

نکته عجیب این است درحالی از ابتدای سال تا امروز، شاخص کیفیت هوای تهران در دو روز به وضعیت خطرناک رسیده که سال گذشته در هیچ روزی شاهد شاخص هوای خطرناک نبودیم. همچنین طی تقریبا دو ماه گذشته، پایتخت در سه روز هوای ناسالم را تجربه کرده که این عدد در دوازده ماه سال گذشته برابر با شش روز بوده است. تمام این اعداد نشان می دهد که سال ۱۴۰۱، از بعد آلودگی هوا شرایط بحرانی را تجربه می کند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت، امروز هوای پایخت بهبود یافته اما همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های اساس است. در حال حاظر شاخص کیفیت هوای تهران برابر با ۱۱۱ واحد است که در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 عکس آلودگی هوای تهران امروز

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد.

فعالیت سنگین نیز همچون دویدن عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....