تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 - 20:47
کد خبر : 6675

عوامل موثر برعمق بخشی به بازار سهام

عوامل موثر برعمق بخشی به بازار سهام

به گزارش اقتصاددان به نقل ازسنا، بهادر شمس حجم معاملات روزانه بورس را قابل توجه دانست و گفت: افزایش و تغییر محاسبه حجم مبنا یک نیاز اساسی در بازار بود؛ چرا که اعدادی که بعنوان حجم مبنا اعلام می‌شد سنخیتی با حجم نقدینگی فعلی نداشت و به روز رسانی این ابزار یک ضرورت بود. وی

به گزارش اقتصاددان به نقل ازسنا، بهادر شمس حجم معاملات روزانه بورس را قابل توجه دانست و گفت: افزایش و تغییر محاسبه حجم مبنا یک نیاز اساسی در بازار بود؛ چرا که اعدادی که بعنوان حجم مبنا اعلام می‌شد سنخیتی با حجم نقدینگی فعلی نداشت و به روز رسانی این ابزار یک ضرورت بود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی تنوع ابزاری در بازار سهام به اندازه ای است که چه در زمان صعودهای پیاپی و چه در زمان نزول، هر کدام کاربرد متفاوتی برای پوشش ریسک معاملات دارند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: جذابیت بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها به بالاترین رتبه خود رسیده به طوری که افراد جدید با هجوم به کارگزاری ها تعجیل در اخذ کد معاملاتی دارند اما این نکته را در هیچ شرایطی نباید فراموش کنند که بدون تحلیل، معامله نکنند.

وی با انتقاد از رفتار هیجانی برخی سهامداران خرد بیان کرد: برخی افراد بدون رصد و تحلیل سهم ها تنها با شنیدن اسم سهم اقدام به خرید و فروش می‌کنند، در صورتی که این نوع رفتارها برای بورس سم است. همچنین باید بدانند بورس زمانی بازدهی معقولی به سهامدار می دهد که سرمایه گذاری را بلند مدت در نظر بگیرد .

وی با اشاره به آموزش پیش از ورود به بورس گفت: ابزارها و برنامه های مختلفی در زمینه آموزش سرمایه گذاری در بورس وجود دارد که خوشبختانه با توجه به جذابیت بازار سرمایه، ترغیب مردم نیز برای این آموزش ها بیش از پیش شده است، اما حجم تقاضای سهامداران برای دریافت کدهای معاملاتی به اندازه ای زیاد شده که باید برنامه های آموزشی را چند برابر کرد تا پاسخگوی نیاز باشد.

شمس خاطرنشان کرد: آموزش پیش از ورود و تجربه پس از ورود به بازار دو موضوع متفاوت و قابل بررسی است که هر کدام نیاز به دانش و تحلیل های بنیادی دارد، اما بهتر است محدودیت معاملات برای سهامداران جدید که بدون اتکا به صندوق ها سرمایه گذاری یا شرکت های سبدگردان وارد بورس می شوند، اعمال شود تا مانعی برای رفتار هیجانی آنها باشد.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد با فروش ملک و خودرو، تمامی دارایی خود را به واسطه سبز پوش بودن بورس طی این چند ماه وارد بازار می کنند و انتظار کسب سود چند برابری در حداقل زمان دارند در صورتی که این بازار پر ریسک است و ممکن است گاهی اوقات کاهشی باشد، بنابراین بهتر است افراد، به جز دارایی مازاد خود را به سمت بورس نیاورند.

وی خاطرنشان کرد: بازارهایی که در آن کشف قیمت می شود پس از صعود طولانی اصطلاحا به استراحت می روند اما سهامداران نباید نگران کاهش های سنگین باشند و این روال می تواند با شیب ملایم حداقل تا فصل مجامع ادامه یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....