تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آبان 1399 - 11:10
کد خبر : 23850

عوامل بازار سیاه عرضه تولیدات در بورس کالا

عوامل بازار سیاه عرضه تولیدات در بورس کالا

 انحصار فولاد آثار مخربی دارد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به طور کلی انحصار یا دامپینگ در حوزه عرضه فولاد آثار مخربی دارد که نیاز است زمینه‌های این مسئله از بین برود و قطعا ایجاد ثبات در بازار می تواند به هر گونه انحصارگری در بازار خاتمه دهد. به گزارش اقتصاددان

 انحصار فولاد آثار مخربی دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به طور کلی انحصار یا دامپینگ در حوزه عرضه فولاد آثار مخربی دارد که نیاز است زمینه‌های این مسئله از بین برود و قطعا ایجاد ثبات در بازار می تواند به هر گونه انحصارگری در بازار خاتمه دهد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  محمد حسین فرهنگی  ، در پاسخ به سوالی درباره عدم تامین مواد اولیه کارخانجات از سوی بورس کالا و نفوذ دلالان به این بخش گفت: هر کدام از راهکارهای موجود در بورس کالا معایب و محاسنی دارد.

وی گفت: یکی از محاسن عرضه تولیدات در بورس کالا توجه به شفافیت ، کشف قیمت و روند منطقی‌تر قیمت گذاری‌هاست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  حضور یک عده در بورس کالا آن هم با برنامه‌های خاص جهت بلوکه کردن تولیدات از جمله معایب است، تاکید کرد: این مقوله می‌تواند بازار سیاهی در عرضه تولیدات در بورس کالا ایجاد کند.

وی با اشاره به تدوین طرحی ۵ ماده‌ای در زمینه عرضه فولاد به بورس از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در این طرح عنوان شده خریداران فولاد هم نمی توانند مواد خام خود را خارج از بورس عرضه کنند لذا طبق این مکانیزم خرید و فروش تنها در بورس انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به طور کلی انحصار یا دامپینگ در حوزه عرضه فولاد آثار مخربی دارد که نیاز است زمینه‌های این مسئله از بین برود و قطعا ایجاد ثبات در بازار می تواند به هر گونه انحصارگری در بازار خاتمه دهد.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....