تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 20:49
کد خبر : 70712

عوارض خروج از کشور چقدر می‌ شود؟

عوارض خروج از کشور چقدر می‌ شود؟

  عوارض ۵ میلیون تومانی خروج از کشور صحت ندارد. این موضوع را مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری خود اعلام کرده و توضیح داده است که پیشنهاداتی برای افزایش عوارض خروج از کشور مطرح شده اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است. اقتصاددان؛ عوارض ۵ میلیون تومانی خروج از

 

عوارض ۵ میلیون تومانی خروج از کشور صحت ندارد. این موضوع را مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری خود اعلام کرده و توضیح داده است که پیشنهاداتی برای افزایش عوارض خروج از کشور مطرح شده اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است.

اقتصاددان؛ عوارض ۵ میلیون تومانی خروج از کشور حاشیه خبرساز لایحه بودجه ۱۴۰۱ بود. دولت سیزدهم در اولین لایحه بودجه خود پیشنهاد داده بود که سال آینده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض خروج از کشور درآمد داشته باشد. این موضوع در حالی است که در بودجه امسال درآمد دولت از عوارض خروج از کشور فقط حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

با این حساب برخی رسانه‌ها با یک حساب سرانگشتی نوشتند وقتی که بنا است درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور حدود ۱۴ برابر شود، این رقم برای عوارض خروج هر فرد که در حال حاضر ۴۰۰ هزار تومان است به بالاتر از ۵ میلیون تومان می‌رسد.

این مساله واکنش بسیاری را در فضای مجازی برانگیخت اما مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خبری خود به خبرنگاران توضیح داد که این موضوع صحت ندارد و اعدادی که در این زمینه عنوان شده نادرست است.

او گفت که هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است و پیشنهاداتی مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور به صورت درصدی از بلیت مطرح شد که هنوز وارد دولت نشده است. اما این ارقام مطرح شده صحت ندارد و هنوز تصمیمی در این باره نگرفتیم.

با این حال بسیاری از کاربران با اشاره به تجربه ۴۰۰ هزار تومانی شدن عوارض خروج از کشور می‌گویند که دولت در افزایش تصاعدی عوارض خروج از کشور سابقه دارد و ممکن است امسال هم یک رقم شوکه کننده به عنوان عوارض خروج از کشور اعلام کند.

حالا باید منتظر ماند و دید در شرایطی که دولت تلاش کرده است کسری بودجه خود را با افزایش قابل توجه مالیات و عوارض جبران کند، چه رقمی برای عوارض خروج از کشور در نظر می‌گیرد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....