تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 - 22:06
کد خبر : 1491

عملکرد کارگزاری بورس بیمه ایران در یک سال گذشته بررسی شد/ افزایش ۴۰۰درصدی مشتریان

عملکرد کارگزاری بورس بیمه ایران در یک سال گذشته بررسی شد/ افزایش ۴۰۰درصدی مشتریان

کارگزاری بورس بیمه ایران به دلیل دارا بودن پتانسیل های ویژه از جمله ترکیب سهامداری، ساختار سرمایه ای و جمع حقوق صاحبان سهام قابل توجه، ظرفیت بالفعل و بالقوه ای را در بازار سرمایه کشور داراست. به علاوه با اعمال تغییرات گسترده در ساختار مدیریتی که از خرداد ۹۷ آغاز و با توجه به استقرار

کارگزاری بورس بیمه ایران به دلیل دارا بودن پتانسیل های ویژه از جمله ترکیب سهامداری، ساختار سرمایه ای و جمع حقوق صاحبان سهام قابل توجه، ظرفیت بالفعل و بالقوه ای را در بازار سرمایه کشور داراست.

به علاوه با اعمال تغییرات گسترده در ساختار مدیریتی که از خرداد ۹۷ آغاز و با توجه به استقرار فرآیندهای مبنایی و اصولی حاکمیت شرکتی، روند بهبود مناسبی در همه قسمت‌های این نهاد حاصل شد، که پس از آن کارگزاری بورس بیمه ایران توانست به پیشرفت قابل توجهی در راستای اهداف تعیین شده دست یابد و جایگاه بی‌نظیری در حوزه صنعت را از آن خود کند.

همچنین از جمله عوامل موفقیت شرکت، بازگشت به مسیر صحیح بنگاه داری اقتصادی است که خروجی آن را می توان در بهبود رتبه کارگزاری، رشد قابل توجه درآمد ارزش معاملات و اعتماد بازار سرمایه به نام برند بورس بیمه ایران مشاهده نمود.

لازم به ذکر است این برنامه راهبردی همچنان در همه حوزه ها از جمله واحدهای اوراق بهادار، کالا، مالی، اعتبارات، زیرساخت های فناوری اطلاعات و … در حال پیگیری است.

به همین منظور این گزارش دستاوردها و وضعیت کنونی کارگزاری بورس بیمه ایران را طی یک سال گذشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل مقایسه و به اطلاع خواهد رساند.

توسعه فیزیکی شعب در شهرهای مختلف کشور را می‌توان جزء اهداف مهم کارگزاری بورس بیمه ایران از ابتدای سال جاری دانست، در همین راستا با در نظر گرفتن یک مدل اقتصادی جهت سودآوری حداکثری شعب، چهار شعبه جدید در شهرهای شیراز، اراک، قم و شیخ بهایی تهران افتتاح شد و هفت شعبه دیگر نیز تا پایان سال در سایر شهرها افتتاح خواهد شد.

همچنین کارگزاری در بخش تعداد مشتریان نیز از ابتدای سال در مقایسه با سال قبل رشد قابل توجه ۴۰۰ درصدی را به خود دید که این مهم نشان از نتیجه ‌بخش بودن ارتقا زیرساخت های داخلی و فعال تر شدن شعب به ویژه در شهرستان‌ها را دارد.

گفتنی است این کارگزاری علاوه بر آنکه نیاز علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار سرمایه را در سطح کشور پوشش داده، از نظر تعداد مشتریان آنلاین هم با رشد قابل توجه ۸۰۰ درصدی مواجه بوده است.

شایان ذکر است طبق اعلام جدیدترین رتبه بندی کانون کارگزارن بورس اوراق بهادار، کارگزاری بورس بیمه ایران در بخش ارزش معاملات در بورس تهران به پیشرفت قابل ملاحظه ای دست یافت و در بخش معاملات بورس اوراق بهادار با تغییر سیاست های صورت گرفته و به تبع آن افزایش حجم معاملات، جهش تحسین برانگیزی را تجربه کرده است.

نکته با اهمیت آن است که کارگزاری بورس بیمه ایران برای نخستین بار در طول فعالیت خود از رتبه ۷۰ در سال ۹۷ موفق به کسب رتبه ۲۲ در شهریور سال جاری شد.

همچنین بخش بورس کالای کارگزاری نیز به‌رغم محدودیت های قبلی از جمله تاخیر در رتبه¬بندی، با رشد قابل قبولی همراه بوده است؛ پیش از این رتبه کارگزاری در بخش کالا از لحاظ ارزش معاملات ثابت بود اما این رقم در رینگ پتروشیمی و فرآورده¬های نفتی ۸ مرتبه بهبود یافت و از جایگاه ۴۱ به ۳۳ صعود کرد.

در ادامه می‌توان به ارائه خدمات مناسب در حوزه تسهیلات اعتبارات و اعطای اعتباری بالا به مشتریان کارگزاری بورس بیمه ایران اشاره کرد، که در میان سایر رقبای صنعتی نکته حائز اهمیتی است و منجر به جذب بیش از ۴۰۰ درصد مشتری فعال در این قسمت شده است.

لازم به ذکر است با توجه به ساختار سهامداری کارگزاری بورس بیمه ایران، این کارگزاری طی سال گذشته روابط خوبی را با بیمه ایران در سطح کشور برقرار کرده و با برگزاری همایش¬ها و دوره¬های آموزشی، نفوذ خود را در بین مخاطبان علاقه مند به حضور در بازار سرمایه ارتقا بخشیده است. همچنین همکاری با شرکت های صنعت بیمه برای انجام معاملات در بازار، از جمله فعالیت‌هایی است که در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

گفتنی است، کارگزاری بورس بیمه ایران تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مناسب و متفاوت به مشتریان انجام داده است، ارائه خدمات متعدد به پرسنل بیمه ایران، افزایش شعب در سایر شهرها، گسترش تعداد نمایندگی ها، ارائه مشاوره های تلفنی و حضوری به مشتریان، انتشار تحلیل های به روز، تهیه، تدوین و ارسال بولتن های تحلیلی به صورت هفتگی، توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، حضور در نمایشگاه های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی در تمام شعب و گسترش فعالیت در سراسر کشور از جمله خدماتی است که برای اولین بار در سال جاری برای مشتریان این کارگزاری فراهم شده است.

همچنین گزارش ها نشان می دهد کارگزاری بورس بیمه ایران از اوایل سال ۹۷ تاکنون شاهد افزایش چشم گیر شاخص های سودآوری بوده است. از این رو به نظر می رسد فعالیت ها و اقدامات جدیدی که در این شرکت به انجام رسیده مثمرثمر واقع شده که از مهم ترین دلایل این پیشرفت را می توان به تلاش و پشتکار مدیران و پرسنل کارگزاری در راه رسیدن به اهداف و چشم انداز از پیش تعیین شده و انجام امور و برنامه ها طبق برنامه زمانبندی شده، اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....