تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 - 8:56
کد خبر : 62558

عملکرد رئیسی بر شدت یا ضعف اختلافات اصولگرایان مؤثر است

عملکرد رئیسی بر شدت یا ضعف اختلافات اصولگرایان مؤثر است

عملکرد رئیسی بر شدت یا ضعف اختلافات اصولگرایان مؤثر است عباس امیری‌فر گفت: اختلاف نظر در میان اصولگرایان طبیعی است اما امیدواریم به درگیری و کشمکش منجر نشود زیرا چنین شرایطی خواسته دشمنان خارجی است. به گزارش مدارا، در غیاب اصلاح‌طلبان اصولگرایان در وحدتی کم‌نظیر به سر می‌برسند اما آیا این وحدت همین‌طور به قوت خود باقی

عملکرد رئیسی بر شدت یا ضعف اختلافات اصولگرایان مؤثر است

عباس امیری‌فر گفت: اختلاف نظر در میان اصولگرایان طبیعی است اما امیدواریم به درگیری و کشمکش منجر نشود زیرا چنین شرایطی خواسته دشمنان خارجی است.

به گزارش مدارا، در غیاب اصلاح‌طلبان اصولگرایان در وحدتی کم‌نظیر به سر می‌برسند اما آیا این وحدت همین‌طور به قوت خود باقی خواهند ماند؟ یا آنکه اصولگرایان در نبود رقیب، رقابتی درون جناحی را آغاز می‌کنند؟
عباس امیری‌فر، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اکنون برای قضاوت زود است. اصولگرایان هم مدعی نبود اختلاف در میانشان نیستند و گرچه اکنون جریان انقلابی در مجلس و دولت حضور دارند اما حتما در هر خانواده‌ای اختلاف نظر وجود دارد اما به نظر می‌رسد که با وجود تمام اخلافات همه و حتی اصلاح‌طلبان باید دست‌به‌دست دهند تا مشکلات عدیده مردم رفع شود و همه باید بدانیم که مهم‌ترین موضوع این روزهای کشور حل مشکلات مردم و البته حفظ نظام است».
او ادامه داد: «اکنون چندماهی از شروع به کار دولت آقای رئیسی گذشته است و نمی‌شود قضاوت دقیقی داشت که آیا بخش‌هایی از اصولگرایان منتقد دولت می‌شوند یا نه؟ اما به وجودآمدن اختلاف و انتقاد به روش‌ها طبیعی است و شاهد بودیم که در دوران اصلاحات هم بخش‌های از جبهه اصلاحات منتقد عملکرد دولت آقای خاتمی بودند یا در همین دولت آقای روحانی، گرچه همه اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کرده بودند اما از مقطعی شاهد اختلافات گسترده آنها با دولت مورد حمایتشان بودیم و این در حالی بود که اصلاح‌طلبان کرسی‌های قابل توجهی از مجلس را در اختیار داشتند، شورای شهر تهران و تعدادی دیگر از شهرها را در دست داشتند و البته دولت، دولتِ آنها بود».
این فعال سیاسی بیان کرد: «حال اگر بپذیریم که وجود اختلاف طبیعی است و کم یا بیش به وجود خواهد آمد، باید بدانیم که اختلاف نظر لزوما بد نیست و باعث ایجاد رقابت سازنده می‌شود اما مشخصا در مقطع کنونی حتی مهم‌تر از رقابت سازنده، حل مشکلات مردم است. مردم گرفتار ویروس کرونا هستند و باید به سرعت کرونا مهار شود. هنوز هم روزانه تعداد زیادی از مردم جان می‌بازند و این بسیار دردناک است».
او همچنین درباره تأثیر عملکرد دولت بر میزان کاهش یا افزایش اختلاف‌ها هم اظهار کرد: «یک سوی ماجرا هم به عملکرد دولت آقای رئیسی بازمی‌گردد. اگر دولت بتواند مشکلات مردم را حل کند، طبعا اختلاف میان اصولگرایان کم می‌شود و باید دید چینش وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها چگونه خواهد شد. با همه این اوصاف اختلاف نظر در میان اصولگرایان وجود خواهد داشت که اگر دوستانه مشکلی نیست و امیدواریم اگر اختلافی هم بود منجر به درگیری و کشمکش نشود زیرا چنین شرایطی خواسته دشمنان خارجی است».
امیری‌فر در پایان درباره جایگاه اصلاح‌طلبان در این بین گفت: «در بین اصلاح‌طلبان نیروهای ارزشی وجود دارد و به صلاح نیست که کلا این جریان سیاسی حذف شود زیرا با حذف اصلاح‌طلبان جریاناتی در دل اصولگرایان بروز می‌کنند و خود را در قالب رقیب اصولگرایان نشان می‌دهند. من تردید ندارم که امروز اصلاح‌طلبان متعهد هم نمی‌خواهند برای کشور و نظام مشکلی به وجود آید. آنها امام را قبول دارند و حتما فراموش نمی‌کنند که امام فرموده بود: حفظ نظام از اوجب واجبات است. البته در بین اصلاح‌طلبان هم نیروهای تندرو وجود دارند که حتی به انقلاب اسلامی باور ندارند اما نباید رویه آنها را به حساب کل اصلاح‌طلبان گذاشت»
منبع : فردا نیوز
ه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....