تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 - 11:59
کد خبر : 127112

علامتی که نشان می دهد آلزایمر نمی گیرید!

علامتی که نشان می دهد آلزایمر نمی گیرید!

افرادی که از مشکلات خفیف حافظه شکایات دارند باید خود را ارزیابی‌ کنند. اقتصاددان: از هلث، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که متوجه می‌شوند حافظه‌شان در حال بدتر شدن است، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند. بنابراین این نتایج خودآگاهی یک نشانه سالم محسوب می‌شود. مدت‌هاست که پزشکان گمان می‌کنند افرادی که به نظر می‌رسد

افرادی که از مشکلات خفیف حافظه شکایات دارند باید خود را ارزیابی‌ کنند.

اقتصاددان: از هلث، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که متوجه می‌شوند حافظه‌شان در حال بدتر شدن است، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.

بنابراین این نتایج خودآگاهی یک نشانه سالم محسوب می‌شود.

مدت‌هاست که پزشکان گمان می‌کنند افرادی که به نظر می‌رسد از مشکلات حافظه خود بی‌اطلاع هستند، در معرض خطر بیشتری برای زوال عقل قرار دارند اما این یکی از اولین مطالعاتی است که این مورد را بررسی می‌کند.

محققان دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا، داده‌های ۴۵۰ بیمار را که دچار نقص حافظه خفیف بودند، بررسی کردند. تجربه بیماران از حافظه خود با دیدگاه‌های عینی دوستان و خانواده مقایسه شد.

بیمارانی که از مشکلات حافظه خود آگاه نبودند از نظر عصبی وضعیت بدتری داشتند، آنان اختلال متابولیک در مغز و پروتئین‌های آمیلوئید بیشتری داشتند (این موارد با آلزایمر مرتبط هستند).

دو سال بعد، خطر ابتلا به زوال عقل در بیمارانی که بیشتر از مشکلات حافظه خود بی‌اطلاع بودند، سه برابر شد.

دکتر سرژ گوتیه، یکی از محققان این تحقیق گفت: این مورد برای پزشکان کاربرد عملی دارد، افرادی که از مشکلات خفیف حافظه شکایات دارند باید خود را ارزیابی‌ کنند و اطلاعات جمع‌آوری شده از افراد آگاه قابل اعتماد مانند اعضای خانواده یا دوستان نزدیک را در نظر بگیرند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....