تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 20:52
کد خبر : 67687

عقب نشینی فلزات گرانبها در روند اصلاحی

عقب نشینی فلزات گرانبها در روند اصلاحی

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده به دلیل اصلاحات روتین نزولی و کسب سود خفیف از معامله‌گران آتی کوتاه مدت اندکی کاهش یافت. اقتصاددان؛ بازار فلزات گرانبها در معاملات روز گذشته پس از چند روز روند صعودی، روند اصلاحی در پیش گرفت. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده به دلیل اصلاحات روتین نزولی و کسب سود خفیف از معامله‌گران آتی کوتاه مدت اندکی کاهش یافت.

اقتصاددان؛ بازار فلزات گرانبها در معاملات روز گذشته پس از چند روز روند صعودی، روند اصلاحی در پیش گرفت. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۷.۷۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۶۲.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۱۲ دلار کاهش به قیمت ۲۴.۹۵۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام در معاملات روز گذشته عمدتا روند کاهشی داشتند. در ایالات متحده علیرغم آنکه شاخص داو جونز کاهش یافت، دو شاخص اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک به روند صعودی خود ادامه دادند. گزارش درآمد شرکت‌ها باعث ادامه روند صعودی این دو شاخص شده است. با این حال نگرانی‌های تورمی همچنان افزایش می‌یابد. افزایش قیمت‌ها در بسیاری از بازارهای آتی کالاهای خام در روز چهارشنبه نشان دهنده این مساله بود که بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران پیش از موعد «ذخیره سازی» می‌کنند تا از افزایش احتمالی قیمت‌ها در آینده جلوگیری کنند در حالی که این مساله تنها منجر به کمتر شدن عرضه و تمایل به افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود.

در بازارهای کلیدی خارجی بار دیگر شاهد کاهش شاخص دلار آمریکا پس از دستیابی به بالاترین سطح ۱۵ ماهه بودیم. قیمت نفت خام نیمکس ثابت ماند و هر بشکه نفت به قیمت ۷۸.۷۵ دلار معامله شد. اخباری غیررسمی مبنی بر استفاده از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده و چین برای کمک به کاهش قیمت‌های افزایشی بنزین منتشر شده است. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده با ادامه روند کاهشی به ۱.۵۵ درصد رسید.

عقب نشینی فلزات گرانبها در روند اصلاحی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه در روند صعودی شش هفته‌ای مشاهده می‌شوند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۷۳.۳۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۱۸۷۹.۵۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۵۱ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۸۳۹ دلار در هر اونس عنوان شده است.

عقب نشینی فلزات گرانبها در روند اصلاحی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت در میان روند صعودی شش هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه برخوردارند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۲۶.۱۳ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی ۲۳.۰۴۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۵.۴۹ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۵.۷۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۴.۷۳ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۴.۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....