تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1399 - 0:28
کد خبر : 18621

عرضه خودرو در بورس باعث عمیق‌تر شدن بازار

عرضه خودرو در بورس باعث عمیق‌تر شدن بازار

مدیر گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر با اشاره به مزایای طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک گفت: اگر خودرو در بورس به فروش برسد هم عمق بازار بیشتر می‌شود و هم به دلیل شفافیت قیمت سازی‌ها تعطیل می‌شود. یلاد بیگی مدیر گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر در نشست رونمایی طرح تحول بازار و صنعت

مدیر گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر با اشاره به مزایای طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک گفت: اگر خودرو در بورس به فروش برسد هم عمق بازار بیشتر می‌شود و هم به دلیل شفافیت قیمت سازی‌ها تعطیل می‌شود.

یلاد بیگی مدیر گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر در نشست رونمایی طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک که عصر امروز در اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر برگزار شد، درباره مزایای این طرح گفت: این طرح به حوزه‌های اصلی صنعت خودرو یعنی سهامداری شرکت‌های خودرو سازی، اصلاح شیوه قیمت گذاری و سازکار توزیع خودرو می‌پردازد و از این جهت گامی روبر جلو محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، بیگی افزود: تا وقتی قیمت خودرو سرکوب می‌شود، خودروساز انگیزه‌ای برای افزایش تولید ندارد، زیرا هر خودرو جدیدی که تولید کند یعنی هزینه جدیدی بر خود تحمیل کرده است.

این کارشناس صنعت خودرو با ابراز امیدواری نسبت به شیوه قیمت گذاری پیشنهاد شده در طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک گفت: اصلاح شیوه قیمت گذاری شورای رقابت باید به گونه‌ای انجام شود که هم برای تولیدکننده و مصرف منطقی باشد و امید است تا با فرمولی که بر اساس طرح ارائه می‌شود این قیمت منطقی محقق شود.

بیگی درباره مزیت فروش خودرو در بورس نسبت به شیوه کنونی اظهار داشت: در حال حاضر بازار خودرو کشور سطحی و کم عمق است و قیمت سازی به آسانی در آن صورت می‌گیرد در حالی که اگر خودرو در بورس به فروش برسد هم عمق بازار بیشتر می‌شود و هم به دلیل شفافیت قیمت سازی‌ها تعطیل می‌شود.

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....