تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1399 - 21:31
کد خبر : 19615

عرضه اولیه یک فروشگاه و روزنامه در راه است

عرضه اولیه یک فروشگاه و روزنامه در راه است

اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت «برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی- کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» را به تصویب رساندند. صبح دیروز بررسی یک فوریت لایحه شهرداری تهران در مورد برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرای جهت عرضه سهام‌های خدماتی- کالای شهروند و همشهری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت «برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی- کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» را به تصویب رساندند.

صبح دیروز بررسی یک فوریت لایحه شهرداری تهران در مورد برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرای جهت عرضه سهام‌های خدماتی- کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و در ابتدا هوشنگ عمرانی، مدیر کل مجامع شهرداری تهران در دفاع از یک فوریت این لایحه گفت: این لایحه پیرو مصوبه شورای شهر مبنی بر ورود شهروند و همشهری به بازار بورس تهیه شده است که امروز این مهم تقدیم شورای شهر شد تا به آن رسیدگی شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز، الهام فخاری در مخالفت یک فوریت این لایحه گفت: وضعیت «همشهری» و «شهروند» برای ما اعضای شورای شهر مشخص نیست به گونه‌ای که شش نامه با امضای رئیس شورا به شهرداری فرستاده شده است تا در مورد وضعیت هیات مدیره فروشگاه شهروند به ما توضیح دهند. باعث سرافکندگی است که بگویم هنوز اتفاقی نیفتاده است و گزارش به ما نداده اند. چگونه وقتی جواب یک نامه را به ما نمی‌دهند می‌خواهند شرکت را وارد بورس کنند.

در ادامه صدراعظم نوری پس از موافقت هیات رئیسه با درخواست وقتش گفت: من وقتم را به میرلوحی می‌دهم که این مسئله مورد اعتراض هاشمی قرار گرفت و گفت که این مدل زنبیلی کار کردن نمی‌شود.

این مسئله موجب اعتراض نوری شد و گفت: ما زنبیلی وقت نمی‌گیریم و این توهین به ما است و به نظرم اعضایی که آشنای بیشتری با موضوع دارند بهتر می‌تواند صحبت کند که در نهایت میرلوحی گفت: اعضای شورای شهر دقت داشته باشند که ما خودمان مصوبه‌ای داشتیم که شهروند و همشهری وارد بازار بورس شود و حتی شهرداری چند ماه نیز تعلل کرده و حالا ما با رای مثبت‌مان به این لایحه در واقع به مصوبه قبلی خودمان احترام گذاشتیم.

مجید فراهانی نیز در دفاع از این فوریت گفت: ما قبلا دو مصوبه در این خصوص داشتیم که شهرداری می‌بایست ظرف مدت سه ماه شرکت‌ها و موسساتی که می‌تواند وارد بازار سرمایه شوند را معرفی کند که این کار را نکرد و ما در مصوبه دوم در حین تصویب بسته محرک اقتصادی مشخصا نام شهروند و همشهری را قید کردیم که حالا هم لایحه آن در اختیارمان قرار گرفته است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری نمی‌خواست این تکلیف را انجام دهد و ما اعضای شورای شهر خودمان در دو مصوبه شهرداری را ملزم کردیم و حالا بهتر است به فوریت این لایحه رای دهیم.

همچنین حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی شهرداری تهران  در دفاع از یک فوریت این لایحه گفت: این لایحه خواسته خود شورا بود و قاعدتا الان باید شورا مدافع آن باشد.

وی با اشاره به این که من انتقادات وارده به عدم شفافیت شرکت‌های شهرداری را قبول دارم اما دقت داشته باشید وقتی شرکتی وارد بورس می‌شود که در همه ابعاد شفاف باشد و ورود این دو شرکت به شفافیت کمک می‌کند، گفت: باعث تاسف است که از میان ۲۲ شرکت شهرداری تاکنون هیچ کدام وارد بورس نشده‌اند و حالا می‌خواهیم تنها دو شرکت شهروند و همشهری را آن هم در شرایط سخت وارد بورس کنیم.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت طرح «برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی- کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» رای مثبت دادند و لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارسال شد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....