تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 20:44
کد خبر : 38303

عرضه اولیه طلایی در دوران سقوط شاخص!

عرضه اولیه طلایی در دوران سقوط شاخص!

نمادهایی که در یک سال گذشته عرضه اولیه شدند در روند فرسایشی بازار که از مرداد ۹۹ آغاز شد، عملکردهای متفاوتی داشتند.‌ نماد شصدف با یک سیر صعودی چشم‌گیری حتی در دوران افت شاخص بازار بازدهی مثبت ثبت کرد. برخی از سهم‌هایی که عرضه اولیه شدند در روند بازار عملکردهای قابل توجهی را از خود

نمادهایی که در یک سال گذشته عرضه اولیه شدند در روند فرسایشی بازار که از مرداد ۹۹ آغاز شد، عملکردهای متفاوتی داشتند.‌ نماد شصدف با یک سیر صعودی چشم‌گیری حتی در دوران افت شاخص بازار بازدهی مثبت ثبت کرد.

برخی از سهم‌هایی که عرضه اولیه شدند در روند بازار عملکردهای قابل توجهی را از خود نشان دادند. برخی از نمادها در روند نزولی شاخص که شاخص بازار کاهش چشم‌گیری را به همراه داشت، با یک عملکرد مثبت با ثبت افزایش تقاضا، روند صعودی را تجربه کردند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ، نماد شصدف (شرکت صنعتی دوده فام) در اسفند ۹۸ عرضه اولیه شد. قیمت عرضه آن ۵۹۲ تومان بود و پس از گذشت تقریبا پنج ماه از عرضه آن در ابتدای مرداد ۹۹،  افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی ثبت کرد. قیمت این نماد در زمان افزایش سرمایه به مبلغ ۱۸۲۶ تومان رسیده بود که رشد ۲۰۸ درصدی را در مدت تقریبا پنج ماه ثبت کرد.

شاخص بازار سرمایه از مرداد روند فرسایشی خود را آغاز کرد و تا امروز افت شاخص ۸۰۰ هزار واحدی را تجربه کرد. در این مدت بسیاری از سهم‌ها با صف فروش همراه بودند و سیر نزولی قیمت داشتند، اما نماد شصدف در این مدت افت شاخص بازار همچنان با سیر صعودی قیمت همراه بود.

قیمت روز نماد شصدف سه هزار تومان است که نسبت به سال گذشته که عرضه اولیه شد، رشد ۴۰۶ درصدی را در مدت یک سال تجربه کرده است. بر اساس قیمت روز این نماد، از ابتدای مرداد که افت شاخص بازار آغاز شد و تاکنون ادامه دارد با یک رشد ۶۴ درصدی سیر صعودی قیمت خود را طی کرده است.

محمد مهدی عشریه درباره روند معاملاتی این نماد توضیح داد: با توجه به افزایش ظرفیت تولید و طرح توسعه شرکت صنعتی دوده فام نیز برای سال آتی احتمال رشد ۲۰ درصدی در سود سازی هر سهم را داریم. عملا برای سال آتی حدودا ۱۳۵ تومان eps برای هر سهم پیش‌بینی می‌شود. البته با توجه به سود انباشته حدود ۷۰ میلیاردی، شرکت برای هر سهم حدودا ۱۰۰ تومان نیز سود انباشته دارد. البته فعالان بازار سرمایه بنا بر انتظارات تورمی و نرخ بهره باید قیمت یک سهم را ملاک خرید و فروش خود قرار دهند، نه با صف خرید یا صف فروش!

 

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....