تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آذر 1398 - 17:22
کد خبر : 3024

عراقچی: نتیجه پایندی ما به برجام فقط تحریم‌های جدید بود

عراقچی: نتیجه پایندی ما به برجام فقط تحریم‌های جدید بود

به نقل از تسنیم، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با پایگاه خبری «ان‌.آر‌.سی.» هلند تأکید کرد که برجام اکنون در وضعیت «مراقبت ویژه» قرار دارد و اروپایی‌ها باید برای بقای آن تلاش کنند. معاون سیاسی وزیر امور خارجه در مصاحبه با این پایگاه هلندی درباره شرایط فعلی برجام

به نقل از تسنیم، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با پایگاه خبری «ان‌.آر‌.سی.» هلند تأکید کرد که برجام اکنون در وضعیت «مراقبت ویژه» قرار دارد و اروپایی‌ها باید برای بقای آن تلاش کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در مصاحبه با این پایگاه هلندی درباره شرایط فعلی برجام گفت: «برجام اکنون در شرایطی شبیه مراقبت ویژه به‌سر می‌برد. ایران تاکنون هزینه‌های خود ذیل برجام را پرداخته و اکنون نوبت طرف‌های دیگر برجام است که این کار را انجام دهند. ما قبول کردیم که برنامه هسته‌ای خود را محدود کنیم، اما به‌عوض هدف فشار حداکثری آمریکا قرار گرفتیم، در این شرایط طرف‌های دیگر برجام باید راهکارهای عملی برای رهایی ایران از تحریم‌ها بیندیشند.»

وی افزود: «کشورهای اروپایی می‌گویند که می‌خواهند برجام را حفظ کنند، اما آنها تاکنون نشان داده‌اند که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در برابر تسلط آمریکا بر نظام مالی اروپا مقاومت کنند.»

عراقچی ادامه داد «در اینجا می‌خواهم تأکید کنم که یکی از درس‌هایی که ما از مسائل اخیر پیرامون برجام گرفتیم این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، اعمال تحریم‌های جدید است. اگر قرار است که اوضاع همچنان این‌گونه باشد، شاید ما نیز مجبور به تغییر رویه شویم. در مورد اینکه رویه ما به‌چه‌صورت تغییر خواهد کرد فعلاً نمی‌توانم بگویم. درس دیگری که گرفتیم این است که مقاومت بیش از تمایل به همکاری جواب می‌دهد.»

این دیپلمات ارشد کشورمان در پایان مصاحبه خود با پایگاه خبری ان‌.آر.سی. در پاسخ به این سؤال که آیا ایران مایل است مطابق خواسته آمریکا برای حصول توافقی گسترده‌تر مذاکره کند، تصریح کرد: «خیر، ما قصد نداریم دوباره بر سر برجام مذاکره کنیم، علاوه بر این، ما هرگز بر سر برنامه موشکی خود مذاکره نمی‌کنیم زیرا این موشک‌ها برای امنیت ما ضروری هستند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....