تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 13:48
کد خبر : 28512

عدم حمایت چین از مذاکره مجدد بر سر برجام

عدم حمایت چین از مذاکره مجدد بر سر برجام

نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام گفته پکن از مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای برجام حمایت نمی‌کند. «فو کونگ»، مدیر کل اداره کنترل تسلیحاتی در وزارت خارجه چین بعد از نشست کمیسیون برجام گفته پکن از مذاکره مجدد بر سر برجام حمایت نمی‌کند. فو که به عنوان نماینده چین در نشست امروز کمیسیون مشترک

نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام گفته پکن از مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای برجام حمایت نمی‌کند.

«فو کونگ»، مدیر کل اداره کنترل تسلیحاتی در وزارت خارجه چین بعد از نشست کمیسیون برجام گفته پکن از مذاکره مجدد بر سر برجام حمایت نمی‌کند.

فو که به عنوان نماینده چین در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام حضور داشت گفت: «ایران به صراحت گفته هر زمانی که آمریکا به برجام برگردد و تمامی تحریم‌ها را رفع کند آنها آماده‌اند همه گام‌هایی را که در زمینه کاهش تعهداتشان برداشته‌اند به عقب برگردانند.»

به گزارش اقتصاددان ، فو کونگ در مصاحبه با تلویزیون چین گفت: «فکر می‌کنم این نشانه‌ای روشن از طرف ایران است و ما هیچ دلیلی برای تردید کردن در آن نداریم، چون قبل از خروج آمریکا از توافق، رفتار ایران در اجرای این توافق، مثال‌زدنی بود.»

این مقام چین در ادامه ضمن تأکید بر اینکه چین با هر گونه تغییر در برجام مخالف است گفت بازگشت آمریکا به تعهداتش، از اهمیت کلیدی برای خارج شدن از بن‌بست برخوردار است.

او تصریح کرد: «ما معتقدیم مسئله کلیدی برای خارج شدن از این بن بست این است که آمریکا به برجام بازگردد.»

فو اضافه کرد: «البته منظور ما این است که آمریکا به تعهداتش ذیل برجام برگردد و همه تحریم‌های مرتبط با برجام را رفع کند، یعنی هم تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران و هم تحریم‌های وضع‌شده علیه طرف‌ها و افراد ثالث.»

مقام چین در ادامه تصریح کرد این موضعی است که همه طرف‌های برجام بر آن اتفاق نظر دارند: «البته، ایران هم باید به پایبندی به برجام برگردد. این دیدگاه ماست و من می‌گویم که این دیدگاهی است که همه طرف‌های برجام بر سر آن اتفاق نظر دارند.»

«نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روز چهارشنبه، ۱۶ دسامبر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مطابق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافقنامه است. کمیسیون مشترک، به ریاست دبیرکل سرویس اقدام خارجی، «هلگا ماریا اشمید»، از طرف نماینده عالی اتحادیه اروپا، جوزف بورل و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان/مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

مشارکت کنندگان در پرتو چالش‌های موجود، درباره همکاری در خصوص حفظ برجام و نحوه اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل و موثر آن از سوی تمامی طرفین بحث کردند. همچنین مشارکت کنندگان در خصوص برگزاری یک نشست غیررسمی وزاری امور خارجه دولت‌های عضو برجام در تاریخ اول دی ۱۳۹۹ (دوشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس، توافق کردند.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....