تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 - 12:37
کد خبر : 37674

عدم حضورایران درگفتگوهای غیررسمی با آمریکا

عدم حضورایران درگفتگوهای غیررسمی با آمریکا

فرانسه: از اینکه ایران در گفتگوهای غیررسمی با حضور آمریکا شرکت نمی‌کند متأسفیم سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از اینکه ایران نپذیرفته است که در گفتگوهای غیررسمی با طرف‌های برجام و آمریکا شرکت کند، ابراز تأسف کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم  ،  رویترز: «اگنس ون درمول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز

فرانسه: از اینکه ایران در گفتگوهای غیررسمی با حضور آمریکا شرکت نمی‌کند متأسفیم

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از اینکه ایران نپذیرفته است که در گفتگوهای غیررسمی با طرف‌های برجام و آمریکا شرکت کند، ابراز تأسف کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم  ،  رویترز: «اگنس ون درمول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در یک نشست خبری از اینکه جمهوری اسلامی ایران از شرکت در گفتگوهای غیررسمی با طرف‌های برجام با حضور آمریکا -که در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شده و دیگر عضو برجام نیست- امتناع کرده است، ابراز تأسف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه اظهار داشت: «ما همچنان به همکاری با شرکای خود و دیگر مشارکت‌کنندگان در برجام و ایالات متحده برای دستیابی به راهکاری به‌منظور فراهم آوردن امکان بازگشت ایران به اجرای تعهدات هسته‌ای خود و بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای ادامه می‌دهیم.»

مقامات دولت جدید آمریکا طی روزهای اخیر بارها اعلام کرده‌اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام بازگردد.

متحدان اروپایی آمریکا نیز به جای فشار آوردن به آمریکا برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران در راستای احیای برجام، با صدور بیانیه‌ای متوالی از ایران خواسته‌اند که روند کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف کند؛ این در حالی است که ایران در واکنش به تحریم‌های یکجانبه آمریکا و کوتاهی طرف‌های اروپایی برجام در اجرای تعهدات خود اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای کرده است.

ایران تأکید کرده است که آمریکا به‌عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم‌های شدید علیه ایران کرده است، باید علاوه بر بازگشت به برجام اقدام به رفع تحریم‌های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته‌ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

علاوه بر این، ایران در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی درباره تلاش برای تقویت برجام و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه‌ای در آن، تصریح کرده است که هیچ‌گونه تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت.

 

 

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....