تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 14:15
کد خبر : 61656

“عبدالرحمن معاشر” گزینه اصلی استانداری گیلان را بهتر بشناسید

“عبدالرحمن معاشر” گزینه اصلی استانداری گیلان را بهتر بشناسید

نزدیک به دو هفته است که نامی جدید برای تصدی بر استانداری گیلان در رسانه‌ها منتشر شده است. نامی که بعدها به عنوان گزینه اصلی معاونت اقتصادی وزارت کشور نیز معرفی شد. اقتصاددان: باتوجه به معرفی “عبدالرحمن معاشر” بعنوان گزینه اصلی استانداری گیلا ن و اطلاعات از حساسیت های موجود انتخاب اساندار در این استان،

نزدیک به دو هفته است که نامی جدید برای تصدی بر استانداری گیلان در رسانه‌ها منتشر شده است. نامی که بعدها به عنوان گزینه اصلی معاونت اقتصادی وزارت کشور نیز معرفی شد.

اقتصاددان: باتوجه به معرفی “عبدالرحمن معاشر” بعنوان گزینه اصلی استانداری گیلا ن و اطلاعات از حساسیت های موجود انتخاب اساندار در این استان، اخیرا صحبت های ضد و نقیض بسیاری در رسانه ها مطرح شده است. در همین خصوص به صورت اجمالی به بررسی این موضوع پرداختیم.

عبدالرحمن معاشر کیست و چرا نامش طی روزهای گذشته به تیتر اول رسانه های محلی و کشوری کوچ کرده است؟

بد نیست بدانید که طرح نام معاشر محدود به رسانه های داخلی نیست! روزنامه گاردین در مطلبی، با انتشار عکس معاشر از او به عنوان نیرویی تندرو نام برده بود! این روزنامه در سرمقاله خود با عنوان «تندرو ها در ایران حاکم می شوند» معاشر را نیرویی تندرو نزدیک به دولت آیت الله رئیسی معرفی کرده است.

با این حال، این نیروی تندرو به زعم رسانه بریتانیایی گاردین، رئیس هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی (گام دوم) و دبیر ستاد مرکزی انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی می باشد.

وی همچنین در کارنامه خود ریاست ستاد مردمی ایران من آیت الله رئیسی و عضویت در شورای راهبردی ستاد های مردمی آیت الله رئیسی را دارد.

در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان چه گذشت؟

انتشار تصاویری از دیدار عبدالرحمن معاشر با آیت الله رسول فلاحتی طی روزهای گذشته، حواشی زیادی را در فضای مجازی برانگیخت تا آن جا که بسیاری این دیدار را نشانی از تصدی قریب الوقوع معاشر بر استانداری گیلان دانستند.

نشانی که به زعم برخی رسانه های محلی از غیب رسیده بود و البته خشم برخی جریان های سیاسی را هم برانگیخت.

جریان هایی که ناراحت و نگران از نادیده گرفتن نقش خود در انتصاب استاندار آینده و در اعتراض به بی اطلاعی از این دیدار، مطالبه انتصاب استاندار بومی را دستمایه هجمه به معاشر قرار دارند.

اما نگاهی گذرا به اندک تصاویر منتشر شده از این دیدار، حکایت از حضور دکتر شاهین محمد صادقی دارد.

حضوری که می تواند تا حد زیادی توجیه کننده دیداری باشد که به زعم برخی رسانه های محلی، دیداری تماما سیاسی بوده است.

دکتر محمدصادقی در کارنامه خود عضویت در دو دوره هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ریاست بسیج جامعه پزشکی کشور با حکم سردار سلامی و همچنین مشاور حاج قاسم سلیمانی را دارد.

حضور وی در قاب تصاویر حکایت از آن دارد که دیدار مذکور صرفا دیداری از طرف برخی از اعضای هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان بوده که البته قبلا در استان های دیگر هم اتفاق افتاده و از این به بعد هم در سایر استان ها اتفاق خواهد افتاد.

ادعایی که پست اخیر معاشر بر درستی آن صحه می گذارد و نشان می دهد این دیدار صرفا دیدار جمعیتی جوان و حزب الهی با نماینده ولی فقیه در استان بوده نه یک دیدار سیاسی برای انتصاب استاندار آتی گیلان!

سرآخر

حضور دکتر عبدالرحمان معاشر در استانداری گیلان در دولت سیزدهم با وجود توانمندی، فساد ستیزی، ارتباطات مؤثر با کابینه دولت و نیز پتانسیل اجرایی قوی میتواند در آینده با برنامه های توسعه ای در برقراری و حفظ نظم و امنیت استان گیلان نقش مهمی در برآورده کردن مطالبات مردمی ایفا نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....