تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 20:45
کد خبر : 52597

ظرفیت بازار اوراسیا و موافقت‌نامه تجارت ترجیحی برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی ایران

ظرفیت بازار اوراسیا و موافقت‌نامه تجارت ترجیحی برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی ایران

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌‎های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ظرفیت بازار اوراسیا و وجود موافقت‌نامه تجارت ترجیحی فعلی با پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا شامل روسیه، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان، از فعالان اقتصادی خواست برای تمرکز بر بازار اوراسیا در جهت توسعه تجارت با این اتحادیه و بهره‌مندی از منافع

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌‎های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ظرفیت بازار اوراسیا و وجود موافقت‌نامه تجارت ترجیحی فعلی با پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا شامل روسیه، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان، از فعالان اقتصادی خواست برای تمرکز بر بازار اوراسیا در جهت توسعه تجارت با این اتحادیه و بهره‌مندی از منافع موافقت‌نامه تجاری فعلی اقدام کنند.

اقتصاددان: در نشست اتاق بازرگانی اراک با اشاره به نقش و کارکرد توافق‌های تجاری در تولید و تجارت فعلی جهان، اظهار داشت: موافقت‌نامه‌های تجاری امکان تسهیل تعامل و کاهش هزینه کشورها را با هم فراهم می‌آورد و همین امر برتقویت تعامل‌های اقتصادی کشورها در بستر تجارت جهانی کمک می‌کند.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌‎های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران افزود: وقتی تعامل‌های کم هزینه میسر شود، همکاری‌های دو طرف برای تولید مشترک، سرمایه‌گذاری و تجارت تقویت شده و منتج به تقویت اقتصاد ملی می‌شود.

وی در ادامه بر عزم سازمان توسعه تجارت ایران جهت پیگیری مذاکرات تا حصول توافق برای تبدیل این موافقت‌نامه به موافقت‌نامه تجارت آزاد تاکید کرد و گفت: در صورت تبدیل موافقت‌نامه فعلی بر موافقت‌نامه تجارت آزاد، در واقع به تدریج نرخ‌‎های تعرفه کالاهای تحت پوشش موافقت‌نامه به صفر رسیده و باعث اتصال دو بازار به یکدیگر بدون تعرفه خواهد شد.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌‎های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان ساخت: همین عامل فرصت‌های زیادی را فراروی تجار کشورمان قرار خواهد داد که لازم است برای بهره‌مندی از این فرصت‌ها در سطح استان اقدام منسجم صورت گیرد.

وی با اشاره به وسعت بازار اوراسیا، تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در رشته فعالیت‌های صادراتی مختلف را ضروری دانست و عنوان کرد: برای ورود به بازار مدرن روسیه نیازمند بهره‌گیری از روش‌های مدرن بازاریابی هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....