تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردین 1399 - 18:23
کد خبر : 8072

طمع چوپانی که سگ گله اش را سلاخی کرد

طمع چوپانی که سگ گله اش را سلاخی کرد

این داستان بسیار آموزنده حکایتی واقعی از زمان اشغال ایران توسط نیروهای انگلیسی و برگرفته از ترجمه‌ی این داستان «رسانه های بین المللی» است. سالها قبل در زمان اشغال ایران توسط نیروهای انگلیسی، ژنرال «سانی مود» که در یکی از مناطق کشور حرکت می‌کرد در میان راه نگاهش به چوپانی افتاد و ایستاد. به مترجمی

این داستان بسیار آموزنده حکایتی واقعی از زمان اشغال ایران توسط نیروهای انگلیسی و برگرفته از ترجمه‌ی این داستان «رسانه های بین المللی» است.

سالها قبل در زمان اشغال ایران توسط نیروهای انگلیسی، ژنرال «سانی مود» که در یکی از مناطق کشور حرکت می‌کرد در میان راه نگاهش به چوپانی افتاد و ایستاد.

به مترجمی که همراه خود داشت گفت برو به این چوپان بگو که ژنرال سانی می‌گوید که اگر این سگ گله‌ات را سر ببُری یک پوند انگلیس به تو می‌دهم!

چوپان که با یک لیره‌ی استرلینگ انگلیسی می‌توانست نصف گله گوسفند بخرد! بی درنگ سگ را گرفت و آن‌ را سر برید! آنگاه ژنرال دوباره به چوپان گفت که اگر این سگ را سلاخی کنی، یک پوند دیگر هم به تو می‌دهم. و چوپان هم پوند دوم را گرفت و سگ را سلاخی کرد.

سپس ژنرال برای بار سوم توسط مترجم خود به چوپان گفت که این پوند سومی را هم بگیر و این سگ را تکه‌تکه کن! و چوپان پوند سوم را گرفت و سگ گله را تکه‌تکه کرد.

وقتی ژنرال انگلیسی به راه افتاد، چوپان به دنبال او دوید و گفت اگر پوند چهارم را هم به من بدهی، من این سگ را طبخ می کنم.

ژنرال سانی مود گفت نه! من خواستم که آداب و رفتارهای مردم این مرز و بوم را ببینم و به سربازانم نشان دهم.

تو بخاطر سه پوند حاضر شدی که این سگ گله‌ات را که رفیق تو و حامی تو و گله‌ی گوسفندان توست سر ببری، و سلاخی کنی، و آن را تکه‌تکه کنی، و اگر پوند چهارمی را به تو می دادم، آنرا می پختی! و معلوم نیست با پوند پنجم به بعد چه کارها که نخواهی کرد.

آنگاه ژنرال سانی رو به سوی نظامیان همراهش کرد و گفت: «تا وقتی که از این نمونه مردم در این کشور وجود داشته باشند، شما نگران هیچ چیز نباشید».

پول حتی علایق و احساسات انسان ها را عوض می کند. قرن ها پیش هم اسکندر مقدونی در نبرد با آریو برزن فرمانده دلیر ایرانی با خیانت یک چوپان، توانست بر ایران مسلط شود.

عزت، واژه ی خاص و پر از مفاهیم خاص است، این روزها که فعالیت در شبکه های اجتماعی را می بینم و به سادگی برخی که حتی نمی توانند تشخیص بدهند چه خبری صحیح است و چه مطلبی می تواند آثار زیانباری برای کشور و هموطنان خودمان ایجاد کند، به نقل از تدارکاتچی های سرویس ای مختلف، ذائقه مردم و جوانان را به هر سمتی که می خواهند می کشانند و عجیب تر آنکه هیچ سازمان و نهادی هم بر جریان این همه پالس های معنادار نظارت ندارد.

شاید بهانه این باشد که برخورد داریم و یا ایجاد ممنوعیت برای چنین انتشاردهندگانی در نظر گرفته ایم اما واقعیت امر این است که هیچ برنامه و توضیحی برای جلوگیری از چنین آسیب ها و صدماتی نداریم یا حتی برای روشنگری در این خصوص هم اگر اتفاق می افتد مشاهده می کنیم آنچنان دم دستی و ضعیف عرضه می شوند که اگر توصیه کنیم این کار را هم نکنند آثار آن بهتر از قبل نیز خواهد بود.

با این همه هر لحظه اذهان و افکار با بمباران شدید مواجه است و شاید چنانچه به صرافت مبارزه نیفتیم، فردا قطعا دیر خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهال دوشنبه , ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۵۰

غیر از نداشتن منبع ،باید گفت که طرز فکریک چوپان را میتوان به کل کشور تعمیم داد.؟؟؟؟میلیونها انسان با تفکرات متفاوت که هریک رفتار های خود را دارد.در فرانسه تحت اشغال المان نازی حکومت فرانسه خیانته و رفتارهای بسیار خائنانه تری از سربریدن گوسفند و سگ نمود ولی کسی فرانسویان را بابتش تحقیر نمیکند. ظاهرا تاریخ پرافتخار مملکت در مقایسه با تاریخ ۳۰ ساله برخی خرده کشورها باعث سوزش و فشار به برخی وطن فروشهای بیفکر و بی رگ شده که یک داستان تخیلی که بیشتر در مورد کشور هند مستعمره انگلیس صادق است را به عنوان تاریخ بلغور میکنند و نتیجه کلی هم صادر میکنند.راستی گفتم هند یاد چین و کره و …افتادم که تتریخ رفتارهایشان در مدت فرمانروایی ژاپن چکونه بوده

شهال دوشنبه , ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۵۴

خاز خیانت یک یونانی و فتح اتن توسط خشایارشا بزگ هم بنویسید دوست غیر عزیز.یا از اگر خواستی میتونم دهها نمونه از حیانتهای سایر نقاط جهان هم برات بنویسم اگر انسان شرافتمند هستی و حاصر به قبول حقیقت

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....