تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 تیر 1400 - 21:20
کد خبر : 51209

طلا مسیر افزایشی اصلاحی در پیش گرفت

طلا مسیر افزایشی اصلاحی در پیش گرفت

قیمت طلا و نقره روز گذشته در معاملات میانه روز ایالات متحده اندکی افزایش یافت چرا که فلزات گرانبها شاهد جهش‌های اصلاحی ناشی از فشار شدید فروش در روزهای اخیر بوده است. اقتصاددان؛ روند صعودی شرایط کنونی بازار در تلاش است تا ثبات را در بازار فلزات گرانبها برقرار کند. بر این اساس روز گذشته

قیمت طلا و نقره روز گذشته در معاملات میانه روز ایالات متحده اندکی افزایش یافت چرا که فلزات گرانبها شاهد جهش‌های اصلاحی ناشی از فشار شدید فروش در روزهای اخیر بوده است.

اقتصاددان؛ روند صعودی شرایط کنونی بازار در تلاش است تا ثبات را در بازار فلزات گرانبها برقرار کند. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۶.۵۰دلار افزایش به قیمت ۱۷۸۳.۹۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۸۳دلار افزایش به قیمت ۲۶.۱۴دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند مختلط داشتند. در ایالات متحده اگرچه دو شاخص داو جونز و اس‌اندپی۵۰۰ عقب نشینی کردند اما شاخص نزدک با ادامه روند افزایشی موفق به ثبت دومین رکورد خود در دو روز متوالی شد. به نظر می‌رسد اظهارنظر اخیر جروم پاول رئیس فدرال رزرو و تاکید دوباره بر موقتی بودن روند افزایشی تورم بر بازارهای سهام تاثیرگذار بوده است. پاول همچنین تاکید کرده است فدرال رزرو در آینده نزدیک سیاست‌های پولی خود را تغییر نخواهد داد.

در اخبار روز گذشته شاخص مدیران خرید PMI منطقه یورو در ماه ژوئن منتشر شد که به رقم ۵۹.۲ رسیده و در مقابل ۵۷.۱ ماه می‌افزایش قابل توجهی به ثبت رسانده و بنا بر گزارش‌ها به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسیده است. اساسا دستیابی شاخص به رقم بالای ۵۰ به معنای رشد در بخش است.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا اندکی کاهش یافت. قیمت نفت خام نیمکس پس از دستیابی به بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته روند افزایشی خود را ادامه داد و هر بشکه در حدود ۷۳.۲۵ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۴۷۵ درصدی معامله شد.

طلا مسیر افزایشی اصلاحی در پیش گرفت

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت سه هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۸۲۶.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت کامل ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۵.۶۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز سه‌شنبه یعنی ۱۷۷۱.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۶۱.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

طلا مسیر افزایشی اصلاحی در پیش گرفت

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۶.۳۷ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۶.۵۵۵دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۸۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....