تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 14:36
کد خبر : 28760

طلا متوقف شد

طلا متوقف شد

قیمت‌های معاملات آتی طلا و نقره در معاملات روز گذشته (آخرین روز معاملاتی هفته) بدون تغییر باقی ماند. این در حالی است که قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین سطح چهار هفته گذشته و نقره به بالاترین سطح سه ماهه خود رسید. اقتصاددان؛ به نظر می‌رسد پس از یک صعود چشمگیر در بازار فلزات گرانبها،

قیمت‌های معاملات آتی طلا و نقره در معاملات روز گذشته (آخرین روز معاملاتی هفته) بدون تغییر باقی ماند. این در حالی است که قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین سطح چهار هفته گذشته و نقره به بالاترین سطح سه ماهه خود رسید.

اقتصاددان؛ به نظر می‌رسد پس از یک صعود چشمگیر در بازار فلزات گرانبها، ثبات قیمت در این بازار پدیدار شده باشد. روند صعودی قیمت طلا با تایید سیاست تسهیل پولی از سوی فدرال رزرو و افزایش امید به تصویب بسته دوم محرک مالی ایالات متحده، در شرایط بهتری قرار گرفته است. اگرچه در معاملات روز گذشته که آخرین روز معاملاتی هفته هم بود طلای آتی فوریه با کاهش ۰٫۶۰ دلاری به قیمت ۱۸۹۰٫۱۰ دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰٫۰۷۶ دلار کاهش به قیمت ۲۶٫۱۱ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی اما آخرین روز معاملاتی هفته را نزولی به پایان بردند. طی معاملات طول هفته و پیش از آغاز تعطیلات کریسمس و پایان سال ریسک پذیری معامله گران و سرمایه گذاران افزایش قابل توجهی یافته است. این در حالی است که پس از پایان جلسه FOMC مشخص شد که فدرال رزرو ایالات متحده سیاست تسهیل پولی خود را حداقل تا دو سال آینده تمدید کرده است.

همزمان کنگره در حال نزدیک شدن به توافق در مورد بسته دوم محرک مالی برای خانوارها و مشاغل آمریکایی است. در عین حال امید نسبت به ایجاد یک توافق میان اتحادیه اروپا و انگلیس پیش از تکمیل روند برگزیت افزایش یافته است؛ اینها اخبار خوبی است که در حال حاضر بازار بر روی آنها متمرکز شده اما گفته می‌شود همزمان اتفاقات منفی در حال به وقوع پیوستن است: افزایش موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در ایالات متحده که ممکن از پیش از تزریق گسترده واکسن به وخامت بیشتری برسد، ممکن است ضربه جدیدی به اقتصاد جهانی وارد کند که ناشی از شروع دوباره محدودیت‌ها خواهد بود.

از جمله ویژگی‌های بازار طی هفته گذشته افزایش یکباره قیمت بیت‌کوین و برخی دیگر از رمزارزها و ثبت رکوردهای جدید بود. این محرک جدید بازارهای مالی بازبینی‌های متفاوتی از سوی سرمایه گذاران دریافت کرده است. برخی بیت‌کوین را طلای جدید می‌خوانند اگرچه انتقادات زیادی هم به این دیدگاه وارد شده است، از جمله آنکه قطعی اینترنت و یا هر مشکلی در سیستم کامپیوتر می‌تواند این دارایی را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین روز گذشته بانک ژاپن در جلسه سیاست پولی خود اعلام کرد برنامه دارد تا خرید اوراق قرضه را افزایش داده و همچنین برنامه امداد همه گیر در پی شیوع کرونا را تا شش ماه دیگر تمدید کند.

شاخص دلار آمریکا روز گذشته پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح دو سال و نیم گذشته در یک جهش شدید قرار گرفت؛ در بازارهای مهم خارجی قیمت نفت خام آتی ژانویه نیمکس اندکی کاهش یافت و به قیمت ۴۸٫۳۰ دلار در هر بشکه معامله شد؛ بازده معاملات آتی خزانه داری آمریکا (اوراق قرضه ده ساله) در محدوده ۰٫۹۲ درصدی معامله شد.

طلا متوقف شد

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی طلای آتی فوریه از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ثابت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی ۱۹۷۳٫۳۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۸۲۰ دلار است که کمترین سطح قیمت معاملات هفته بوده است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای اخیر سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت هفته یعنی ۱۹۰۲ و سطح مقاومت دوم ۱۹۱۰ دلار عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی اول کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۸۱٫۹۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۶۵٫۹۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

طلا متوقف شد

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی نقره آتی مارس از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره رسیدن به سطح مقاومت ثابت ۲۸ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۴ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای اخیر، سطح مقاومت نخست نقره بالاترین قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۶٫۳۰۵ دلار و سطح مقاومت دوم ۲۶٫۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست بر روی ۲۵٫۸۶۵ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۵٫۳۳۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....