تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399 - 10:03
کد خبر : 15577

طرح گشایش اقتصادی باید در مجلس تصویب شود

طرح گشایش اقتصادی باید در مجلس تصویب شود

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به طرح گشایش اقتصادی دولت و پیرو آن طرح پیش فروش نفت گفت: ماحصل فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت تا پایان سال رقمی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد و این مسئله به خاطر اصلاح ردیف درآمدهای بودجه حتما باید به مجلس ارجاع شود.  اقتصاددان –

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به طرح گشایش اقتصادی دولت و پیرو آن طرح پیش فروش نفت گفت: ماحصل فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت تا پایان سال رقمی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد و این مسئله به خاطر اصلاح ردیف درآمدهای بودجه حتما باید به مجلس ارجاع شود.

 اقتصاددان – جبار کوچکی نژاد، با اشاره به مقوله گشایش اقتصادی و پیرو آن طرح پیش فروش نفت، گفت: دولت به جای اینکه بیاید و در زمان تحریم شدید اقتصادی به تولید اهمیت دهد و جلوی پرداخت‌های بیش از حد خود را بگیرد و به نوعی صرفه جویی کند متاسفانه می رود و از روش‌هایی استفاده می‌کند که این روش‌ها خیلی مناسب نیستند.

وی تاکید کرد: این روش‌ها می‌تواند علائمی را به دشمنان مخابره کند ،علائمی که پیرو آن این طور وانمود شود که اوضاع داخلی ایران خوب نیست بنابر این دولت نباید این علائم را به بیرون از کشور منعکس کند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: دولت باید به اشکال گوناگون اعم از صرفه جویی، کاهش برخی از پرداختی‌های بودجه خود را تامین کند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: با این حال دولت اگر طرح فروش نفت به مجلس ارجاع و ارسال نکند، خلاف مقررات و قوانین عمل کرده است چرا که این مسئله به نوعی اصلاح قوانین بودجه را مدنظر دارد و درآمدهایی را برای بودجه کسب می‌کند.

وی با اشاره به بررسی مقوله گشایش اقتصادی و پیرو آن طرح فروش نفت در جلسات هماهنگی اقتصادی  سران قوا بیان داشت: تصویب این مسئله در جلسات سه قوه نمی تواند مناسب باشد چرا که رهبری تاکید داشتند که سران قوا  در یکسری موارد خاص باید در این جلسات تصمیم گیری کنند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: با این حال از ریاست مجلس هم انتظار داریم که به نظر نمایندگان توجه کرده و انتقادات نمایندگان را منعکس کنند همچنین رییس قوه قضاییه هم باید این تذکرات را به رییس جمهور بدهد تا موارد بودجه‌ای از طریق قانونی پیگیری شود.

کوچکی نژاد بیان داشت: ماحصل فروش  ۲۰۰  میلیون بشکه نفت تا شب عید نوروز رقمی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد و رقم، رقم بالایی است. بنابراین این مسئله حتما باید به مجلس ارجاع شود و حساب و کتاب داشته باشد.

وی گفت: حتی این مسئله می تواند دولت بعدی را مقروض کند با  این حال بعید است که نفت در داخل کشور به فروش برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نفت به بورس وارد شود و به نوعی بورس حجیم شود قطعا بورس مقداری با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: دولت می تواند با مشورت مجلس مسیرهایی را طی کند که هم کسری بودجه خود را تامین کند و هم کشور دچار مشکلات اساسی نشود. ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....