تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آبان 1399 - 13:10
کد خبر : 23053

طرح پرورش ماهی قزل‌آلا

طرح پرورش ماهی قزل‌آلا

طرح پرورش ماهی قزل‌آلا تا ۲ هزار تن در حاشیه رودخانه حاجیلر چای ورزقان رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از طرح پرورش ماهی قزل‌آلا تا دو هزار تن در حاشیه رودخانه حاجیلر چای ورزقان خبر داد. اکبر فتحی  در بازدید از مجتمع کشاورزی و پرورش ماهی مرزآباد چای (مهرزاد) خاروانا، بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

طرح پرورش ماهی قزل‌آلا تا ۲ هزار تن در حاشیه رودخانه حاجیلر چای ورزقان

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از طرح پرورش ماهی قزل‌آلا تا دو هزار تن در حاشیه رودخانه حاجیلر چای ورزقان خبر داد.

اکبر فتحی  در بازدید از مجتمع کشاورزی و پرورش ماهی مرزآباد چای (مهرزاد) خاروانا، بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف جهش تولید و اشتغال تاکید کرد.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، فتحی  با بیان اینکه در شهرستان ورزقان توسعه طرح ۲۰۰ تنی پرورش ماهی قزل‌آلا با استفاده از تعداد هفت حلقه چاه حفر شده در حاشیه رودخانه حاجیلر به ۵۰۰ تن در منطقه خاروانا (مزرعه آقای مهرزاد مرزآبادی) به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: طرح مطالعاتی توسعه طرح پرورش ماهی قزل‌آلا تا سقف ۲ هزار تن در حاشیه رودخانه حاجیلر چای با کمک همین سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام بوده و موافقت‌های اولیه سازمان‌های ذی‌ربط کسب شده است.

فرماندار ورزقان نیز گفت: اجرای پایاب سد آقبلاغ‌سفلی ـ سیه‌کلان با مشارکت سازمان جهادکشاورزی، شرکت آب و منطقه‌ای و بهره‌برداران گامی مهم در اجرای شبکه پایاب این سد به شمار می‌رود.

محمدباقر خانی سدهای آقبلاغ‌سفلی ـ سیه‌کلان و حاجیلر چای را ظرفیتی مهم، برای توسعه کشاورزی و تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت شهرستان دانست و با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌ سدهای آبخیزداری شهرستان برای توسعه کشاورزی با روش‌های نوین آبیاری، متذکر شد: روش‌های نوین آبیاری به بهره‌وری حداکثری از منابع آبی موجود در تولید محصولات کشاورزی کمک قابل توجهی می‌کند.

فرماندار ورزقان توسعه کشت‌ گلخانه‌ای و دیگر روش‌های نوین کشت را با توجه به بازده بیشتر محصولات کشاورزی در شهرستان خواستار شد و تصریح کرد: حمایت‌های بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی می‌تواند استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را که منجر به ایجاد اشتغال و افزایش تولید می‌شود را در پی‌داشته باشد.

وی با تاکید برای اتمام مطالعات احداث مجتمع گلخانه‌ای در بخش خاروانا، یادآور شد: سد حاجیلر امکان بسیار خوبی برای رونق کشاورزی نوین در منطقه است و باید با مطالعات علمی و دقیق حداکثر استفاده را از سهم آب بخش کشاورزی این سد را به دست آورد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....