تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1400 - 19:27
کد خبر : 78245

طرح میلیونی بی خاصیت!

طرح میلیونی بی خاصیت!

 نمایش شرکت پسماند شهرداری تهران پسماند خشک به عنوان طلای کثیف این روزها بازار داغی دارد؛ شهرداری تهران نیز به عنوان متولی جمع آوری پسماند تر و خشک است. متولی رسیدگی به پسماند خشک در کلانشهر تهران شرکت پسماند زیر مجموعه معاونت خدمات شهری و محیط زیست است که در هر منطقه شهری نیز اداره

 نمایش شرکت پسماند شهرداری تهران

پسماند خشک به عنوان طلای کثیف این روزها بازار داغی دارد؛ شهرداری تهران نیز به عنوان متولی جمع آوری پسماند تر و خشک است.

متولی رسیدگی به پسماند خشک در کلانشهر تهران شرکت پسماند زیر مجموعه معاونت خدمات شهری و محیط زیست است که در هر منطقه شهری نیز اداره ای به نام اداره پسماند فعالیت دارد، در چند سال اخیر اقدامات ارزشمندی برای تشویق شهروندان تهرانی برای تفکیک پسماند خشک و تر از مبدا که همان خانه باشد را در دستور کار خود قرار داده اند و خوشبختانه به نتایج مطلوبی رسیده اند.

موضوع جمع آوری پسماند خشک به قدری پر پول است که بسیاری به شکل غیر قانونی دست به جمع آوری پسماند می زنند، در این بین نیز شرکت پسماند طرح هایی مانند ارائه پسماند خشک در قبال مواد شوینده، لوازم تحریر، مواد غذایی ویا وجه آن را ارائه می کنند.

در این بین شرکت پسماند دستگاهی برای جمع آوری بطری های نوشابه از جنس پت و قوطی را قرار بود در میادین میوه و تره بار احداث کند تا شهروندان در قبال قرار دادن بطری ها فیش برای دریافت وجه آن کسب کنند، اما شرکت ساماندهی ده ها دستگاه جمع آوری بطری را در ساختمان های مدیریت شهری برقرار کرد و جایی برای دسترسی شهروندان نگذاشته است.

در این خصوص تعدادی از شهروندان در گفتگو یی به این موضوع پرداخته اند که در ادامه می خوانید:

 

دستگاه های میلیونی بدون بازدهی

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون،  دستگاه های خودپرداز که وجه نقد در آن هست به راحتی در نقاط مختلف شهر در دسترس شهروندان قرار دارد، آن وقت شهرداری دستگاه خودکار جمع آوری پسماند را تنها در ساختمان های اداری خود قرار داده است.

یکی از شهروندان که خود را دوستدار محیط زیست می داند، در این باره گفت: گویا شهرداری نمایش بازی می کند ، به جای اینکه این دستگاه ها را در دسترس عموم مردم قرار دهد در ساختمان های خود مخفی کرده است.

وی که خود را رحمانی معرفی کرد، ادامه داد: دستگاه های خودپرداز که وجه نقد در آن هست به راحتی در نقاط مختلف شهر در دسترس شهروندان قرار دارد، آن وقت شهرداری دستگاه خودکار جمع آوری پسماند را تنها در ساختمان های اداری خود قرار داده است.

رحمانی افزود: شهروندان تهران از طریق سراهای محلات و فرهنگسراها، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را با مشارکت شهرداری ها دنبال می کنند، به عبارتی عموم شهروندان تهران به ساختمان های اداری مراجعه ندارند، اما شاهد آن هستیم که این دستگاه هایی که قطعا میلیون ها تومان برای خرید آن با پول بیت المال هزینه شده در ساختمان های اداری بدون هیچ بهره وری قرار دارد.

این شهروند تهرانی ساکن یکی از مناطق جنوبی تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه هراز گاهی که به این دستگاه ها مراجعه می کنیم اعلام شده که خراب است و قابل استفاده شهروندان نیست.

دستگاه همیشه خراب

مگر می شود شهروندان بطری های پلاستیکی خود را در دست بگیرند و به ادارات شهرداری مراجعه کنند تا از این دستگاه ها برخوردار شوند، به عبارتی هیچ شهروندی حاضر نیست پسماند خود را در دست گیرد و به ادارات دولتی مراجعه کند.

مصطفی قزوینی یکی دیگر از شهروندان تهرانی با تایید صحبت های رحمانی گفت: متاسفانه هر زمانی که به این دستگاه ها مراجعه می شود، عنوان می کنند که دستگاه خراب است و قابل بهره مندی نیست.

وی افزود: یک بار یکی از دوستانم اقدام به قرار دادن یک بطری در داخل دستگاه کرد و فیش ارائه شد، اما تا بخواهد چند فیش را در طول چند روز در قبال چند بطری دریافت کند فیش های قبلی چاپ آن پاک خواهد شد و به عبارتی قابل دریافت وجه نخواهد بود.

قزوینی ادامه داد: مگر می شود شهروندان بطری های پلاستیکی خود را در دست بگیرند و به ادارات شهرداری مراجعه کنند تا از این دستگاه ها برخوردار شوند، به عبارتی هیچ شهروندی حاضر نیست پسماند خود را در دست گیرد و به ادارات دولتی مراجعه کند.

این شهروندان تهرانی خاطر نشان شد: موضوع دیگر این است که اصلا معلوم نیست شهروندان بعد از دریافت فیش باید از کجا فیش خود را نقد کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....