تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 10:59
کد خبر : 92668

طرح موتوریار در ایلام اجرا میشود

طرح موتوریار در ایلام اجرا میشود

  رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: به منظور ساماندهی ، اصلاح رفتار ، ارتقاء ایمنی و کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات این وسیله نقلیه پرخطر و در نتیجه ارتقاء رضایتمندی مردم طرح موتوریار درایلام اجرا می شود. سرگرد “محمدصادقی” در گفت و گو یی اظهار داشت: موتورسیکلت به

 

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: به منظور ساماندهی ، اصلاح رفتار ، ارتقاء ایمنی و کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات این وسیله نقلیه پرخطر و در نتیجه ارتقاء رضایتمندی مردم طرح موتوریار درایلام اجرا می شود.

سرگرد “محمدصادقی” در گفت و گو یی اظهار داشت: موتورسیکلت به لحاظ ساختاری ، سهولت تردد و قدرت مانور بالا مورد استقبال اقشار جامعه بخصوص جوانان قرارگرفته ، اما به علت کم توجهی به رعایت الزام های استفاده صحیح از آن ، انضباط اجتماعی و ترافیکی را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان ایلام ۲۵درصد از تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران است این طرح با تاکید بر کنترل تخلفات حادثه ساز شامل حرکت خلاف جهت، عدم استفاده از کلاه ایمنی ، پلاک مخدوش ، عدم وجود یا همراه نداشتن گواهینامه ، حرکت در پیاده رو ، اجرای حرکات نمایشی ، صدای ناهنجار و حمل بار نامتعارف اجرا میگردد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خاطرنشان کرد: در مرحله اول این طرح آموزش های حضوری در محل توسط ماموران راهنمایی و رانندگی به رانندگان موتورسیکلت ها داده می شود و از رانندگان موتورسیکلت به عنوان موتوریار(همیار پلیس) برای همکاری در امر کنترل تخلفات و انتظام بخشی به موتورسیکلت سواران و تذکر به دیگر رانندگان متخلف استفاده می شود.

سرگرد صادقی تصریح کرد: عدم تمایل رانندگی به همکاری منجر به اعمال قانون می شود و با راننگانی که در حالت مستی یا استفاده از موادمخدر و قرص های روان گردان ، رانندگی بدون داشتن گواهینامه متناسب با موتورسیکلت ، برخورد قانونی و بدون اغماض خواهد شد.

وی گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیک کم هزینه ترین راهکار برای کاهش تصادفات است از این رو آموزش همگانی و ارتقا فرهنگ ترافیک به صورت مداوم در همه سازمانها، نهادها و ادارات از نکات مهمی است که می تواند در کاهش سوانح رانندگی کارساز باشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....