تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 13:28
کد خبر : 14473

۲۰۰طرح صنعتی با ۱۷۰هزار میلیارد تومان افتتاح می شود

۲۰۰طرح صنعتی با ۱۷۰هزار میلیارد تومان افتتاح می شود

 معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سالجاری ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی با ۱۷۰هزار میلیارد تومان تومان اعتبار و اشتغال زایی برای ۳۸هزار نفر در کشور به صورت هفتگی توسط رییس جمهوری بهره برداری می شود. به گزارش اقتصاددان به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، مهدی صادقی نیارکی شامگاه

 معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سالجاری ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی با ۱۷۰هزار میلیارد تومان تومان اعتبار و اشتغال زایی برای ۳۸هزار نفر در کشور به صورت هفتگی توسط رییس جمهوری بهره برداری می شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، مهدی صادقی نیارکی شامگاه چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در روزهای آینده تعدادی از این طرح ها در آذربایجان شرقی افتتاح می شود.

وی افزود: چهار هزار طرح صنعتی معدنی در کشور بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

صادقی نیارکی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال بر اساس ارزیابی های انجام شده در ۲۶ رشته صنعتی موجود صنایع ۱۶ رشته از رشد مثبت برخوردار بوده و تنها در ۹رشته مثل منسوجات و چرم و کفش از رشد منفی برخوردار شده ایم که البته در نیمه اول امسال به رشد مثبت سوق می یابد.

وی گفت: در چهار محور برنامه ریزی و اولویت گذاری انجام شده که اولین و مهمترین آنها جهش تولید بر مبنای تعمیق و تقویت محصولات ساخت داخل کشور است.

وی اضافه کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام و تنظیم بازار از دیگر سیاست ها و برنامه های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است که با رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی رییس جمهوری محقق می شود.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: تامین مواد اولیه در دو زنجیره فلزات و پتروشیمی نیز از اقداماتی است که سامان دهی آن آغاز شده است.

صادقی نیارکی همچنین اظهار کرد: ۱۰۵ میلیارد دلار ارزش تولیدات صنعتی کشور است که برای تحقق آن ۲۵ میلیارد تومان ارز لازم است و بانک مرکزی باید مد نظر داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد خوب وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری و مقابله با کرونا، گفت: با نگرش خوداتکایی توانستیم در مقابله با کرونا غافلگیر نشویم و در حاشیه امن قرار بگیریم.

وی افزود: کشور از سال ۱۳۹۸ به بعد با ارزهای صادرات غیرنفتی اداره می شود که در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه است بر این اساس باید ارزهای صادراتی به کشور بازگردد تا توسعه کشور استمرار یابد و مانع ایجاد تورم شود.

در این نشست صاحبان صنایع آذربایجان شرقی در خصوص تامین مواد اولیه، تبادلات تجاری دریایی، رفع مشکلات صادرات، ترخیص کالا از گمرکات و رفع مشکلات ارزی و تثبیت قیمت ارز، رفع موانع موجود را خواستار شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....