تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 - 0:27
کد خبر : 14594

طرح دو فوریتی مجلس برای بورس

طرح دو فوریتی مجلس برای بورس

  رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی این کمیسیون برای الزام دولت به استفاده از اعتبارات هدایت شده به سمت بورس برای بهبود وضعیت تولید خبر داد. به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت

  رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی این کمیسیون برای الزام دولت به استفاده از اعتبارات هدایت شده به سمت بورس برای بهبود وضعیت تولید خبر داد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت کاهش تصدی گری دولت در صنعت خودروسازی گفت: ما نمی گوییم دولت سهمی در شرکت های خودروسازی نداشته باشد، منظور این است که دخالت در مدیریت این شرکت ها را رها کند چرا که این امر با قواعد بنگاه های اقتصادی همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات موجود در صنعت خودروسازی، تصریح کرد: باید نحوه اداره شرکت های خودروسازی مشخص شود، در حال حاضر در این حوزه با دو مشکل ساختار و مدیریت روبه رو هستیم از یک سو باید کار گروهی انجام شود و از سوی دیگر به مدیران اختیار عمل داده شود.

خودروسازی 3

تمام شرکت های اقماری خودروسازان واگذار شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام شرکت های اقماری خودروسازان باید واگذار شود و از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده شود چرا که استفاده از پتانسیل مردم نظام اقتصادی کشور را بیمه می کند زیرا اداره بنگاه های اقتصادی با روش کنونی درست نیست.

اکبری درباره حضور برخی از نمایندگان در کمیسیون های تخصصی نیز اضافه کرد: نوع کار مجلس متفاوت است و بحث مدیریت و قانونگذاری است بنابراین باید به علم و تجربه افراد توجه کرد. به طور مثال علیرغم اینکه نخست وزیر مالزی ماهاتیر محمد پزشک بود اما توانست کشور خود را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کند.

بورس

الزام دولت به استفاده از اعتبارات هدایت شده به سمت بورس

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر ما در حوزه امنیت نظامی شخصیت های بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی داریم معتقدم در صنعت، خودروسازی، تولید، کشاورزی، دیپلماسی اقتصادی و … نیز می توانیم حاج قاسم داشته باشیم البته این امر منوط به شناسایی این افراد و استفاده از آن هاست.

اکبری با بیان اینکه هدف مجلس یازدهم دفاع از منافع مردم است، به طرح دو فوریتی کمیسیون صنایع و معادن درباره الزام دولت به استفاده از اعتبارات هدایت شده به سمت بورس برای بهبود وضعیت تولید اشاره کرد و ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که از این اعتبارات در بهبود وضعیت زیرساخت ها و ارتقاء تولید استفاده شود. ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....