تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 - 20:03
کد خبر : 3919

ضرب الاجل برای جمع آوری کوره‌های غیرمجاز زغال‌گیری در تهران

ضرب الاجل برای جمع آوری کوره‌های غیرمجاز زغال‌گیری در تهران

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، محمد رستگاری صبح امروز در حاشیه جمع‌آوری کوره‌های غیرمجاز زغال‌گیری با اشاره به اینکه کوره‌های زغال گیری توسط اتباع بیگانه و به‌صورت غیرمجاز و آلاینده در این منطقه شکل گرفته‌اند و فعال هستند،گفت: با تلاش همکاران ما در محیط زیست شهرستان ری و با همکاری مرجع قضایی و

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، محمد رستگاری صبح امروز در حاشیه جمع‌آوری کوره‌های غیرمجاز زغال‌گیری با اشاره به اینکه کوره‌های زغال گیری توسط اتباع بیگانه و به‌صورت غیرمجاز و آلاینده در این منطقه شکل گرفته‌اند و فعال هستند،گفت: با تلاش همکاران ما در محیط زیست شهرستان ری و با همکاری مرجع قضایی و فرمانداری شهرستان ری امروز شاهد جمع آوری و تخریب این کوره های آلاینده هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع تغییر کاربری این اراضی و در برخی اوقات تصرفات انجام شده نیازمند ورود دستگاه‌های مربوطه مانند جهاد کشاورزی نیز است، اظهارکرد: فعالیت انجام شده در این منطقه نوعی تغییر کاربری غیرمجاز است و دستگاه‌های متولی باید با حفظ کاربری، اجازه شکل گیری چنین معضلاتی را ندهند تا تبعات محیط زیستی آن گریبانگیر شهروندان نشود.

رستگاری با اشاره به اینکه تا پایان فصل سرما برنامه گشت و پایش محیط زیست به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: اگر مجددا این کوره شروع به فعالیت کنند به‌سرعت این موضوع از طریق مراجع مربوطه پیگیری و جلوی فعالیت آن گرفته خواهد شد و این موضوع در دستور کار محیط زیست استان تهران قرار دارد.

زهره عبادتی – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری – نیز با اشاره به اینکه به این واحدها در یک سال گذشته چندین مرحله اخطاریه ابلاغ شده است، اظهارکرد: متاسفانه به دلیل اینکه فرآیند فعالیت این کوره‌ها خیلی پیچیده نیست با ایجاد کوره های جدید مجددا شروع به کار می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه این فعالیت‌ها در اراضی کشاورزی و ملی انجام می‌شود و دستگاه‌های ذیربط در این خصوص مسئولیت مستقیم دارند، امیدواریم دستگاه‌های متولی هم به کمک محیط زیست بیایند و با نظارت بیشتر بر این اراضی شاهد شکل گیری مجدد این فعالیت ها نباشیم.

عبادتی تصریح کرد: در بخش فشافویه هم شاهد فعالیت این کوره‌ها بوده‌ایم که در سال گذشته جمع‌آوری شدند و پایش‌ها نشان می‌دهند که فعالیت مجدد این کوره‌ها در این منطقه شکل نگرفته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: در بخش قلعه نو نیز تعدادی کوره غیرمجاز شناسایی شده است که دستورات قضایی آن هم دریافت شده است و با همکاری دستگاه‌های مربوطه بزودی این کوره‌ها نیز جمع آوری خواهند شد.

گشت و پایش‌های شبانه‌روزی محیط زیست استان تهران و برخورد با منابع آلاینده و واحدهای صنعتی و معدنی متخلف همچنان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....