تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آبان 1398 - 19:18
کد خبر : 2683

صندوق بازار گردانی مهرگان به بازار سرمایه آمد

صندوق بازار گردانی مهرگان به بازار سرمایه آمد

سیدمحمد هاشمی نژاد گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و درخواست‌های همیشگی سهامداران از مجموعه ساتا لزوم «حمایت قیمتی» از ارزش سهام شرکت‌های بورسی در ایام نوسانی و بحرانی بازار است. لذا در یک اقدام ارزشمند، مصوبه حمایت از سهام بورسی مجموعه در قالب نهاد مالی با عنوان صندوق بازارگردانی به تصویب رسید تا سهامداران و

سیدمحمد هاشمی نژاد گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و درخواست‌های همیشگی سهامداران از مجموعه ساتا لزوم «حمایت قیمتی» از ارزش سهام شرکت‌های بورسی در ایام نوسانی و بحرانی بازار است. لذا در یک اقدام ارزشمند، مصوبه حمایت از سهام بورسی مجموعه در قالب نهاد مالی با عنوان صندوق بازارگردانی به تصویب رسید تا سهامداران و کلیه ذی‌نفعان از عملکرد و برکات این موضوع، بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: مدیریت دارایی‌ها و بازارگردانی سهام گروه هم متضمن حفظ اعتبار و جایگاه شرکت‌های ساتا در بازار سرمایه است تا سرمایه‌گذاران با اطمینان و اعتماد برای سرمایه‌گذاری در مجموعه ساتا، ورود کنند.
هاشمی نژاد در خصوص سازوکار این صندوق گفت: راه‌اندازی صندوق بازارگردانی مهرگان در بستر فناوری‌های نوین و بهره‌مندی از معاملات الگوریتمی، گام بسیار اثربخشی برای ارتقای کارایی و شفافیت و در نهایت اعتمادسازی در بازار به شمار می‌رود. مجموعه این اقدامات هم به واقعی شدن ارزش سهام شرکت‌های ساتا در بازار سرمایه و فراهم شدن شرایط برد-برد، خواهد بود.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان تأمین پارس در بخش دیگر به ویژگی‌های این صندوق اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی صندوق شامل مواردی از قبیل «مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها»، «تنوع‌بخشی سبد سرمایه‌گذاری»، «تنوع استراتژی»، «نقد شوندگی بهینه دارایی‌ها»، «صرفه‌جویی در مقیاس»، «کاهش هزینه معاملات» و «داشتن ایستگاه معاملاتی برای انجام معاملات» است که می‌تواند چشم‌انداز مثبتی را برای حفظ و ارتقای ارزش سهام، موجب شود.
معاملات الگوریتمی؛ برگ برنده صندوق مهرگان
هاشمی نژاد در خصوص بهره‌مندی از معاملات الگوریتمی برای مدیریت صندوق مهرگان گفت: معاملات الگوریتمی در بازارهای مالی به معنای استفاده از برنامه‌های کامپیوتری برای ورود سفارش‌های معاملاتی است. معاملات الگوریتمی کاربرد گسترده‌ای در شرکت‌های تأمین سرمایه، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک دارد.
وی تأکید کرد: در معاملات الگوریتمی، یک یا چند الگوریتم در انتخاب و اعمال سفارش‌ها، بدون دخالت انسان تصمیم‌گیری و اجرا می‌شود و بر اساس این روش، پیش‌بینی‌ها و تصمیمات بر پایه مدل و تئوری احتمالات ایجاد می‌شود.
عضو هیات مدیره گروه مالی ساتا به قابلیت دیگر این صندوق اشاره کرد و گفت: صندوق بازارگردانی مهرگان، اولین و تنها صندوق بازارگردانی با قابلیت محاسبه NAV جداگانه برای هر نماد (Multi NAV) در مجموعه ساتا است. این قابلیت باعث می‌شود که سهام سایر شرکت‌های گروه نیز تحت عملیات بازارگردانی قرار گیرد و در نهایت ثروت تمامی ذی‌نفعان و بازنشستگان و سهامداران گروه ساتا، افزایش یابد.
افتتاح رسمی واحد معاملات کالایی کارگزاری آرمون بورس
هاشمی نژاد در ادامه به افتتاح رسمی واحد معاملات کالایی کارگزاری آرمون بورس اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با رویداد افتتاح صندوق بازارگردانی، آغاز به کار رسمی و نمادین واحد کالایی کارگزاری آرمون بورس نیز صورت گرفت و این کارگزاری با اخذ این مجوز به دنبال تکمیل زنجیره ارزش خود برای ارائه خدمات به متقاضیان در بازار سرمایه است.
به اطلاع می‌رساند آیین افتتاح رسمی صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مهرگان با حضور مدیرعامل و معاونان سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) در ساختمان گروه مالی ساتا، برگزار شد. در این مراسم  هاشمی نژاد، مدیرعامل گروه مالی ساتا ضمن ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری صندوق بازارگردانی مهرگان، فرصت‌ها و پتانسیل‌های ارزش‌آفرینی و خلق ثروت توسط این نهاد مالی را برای خانواده بزرگ ساتا، تشریح کرد.
گروه مالی ساتا در پنج حوزه راهبردی «مدیریت دارایی»، «تأمین مالی»، «بازارسازی و بازارگردانی»، «مدیریت و راهبری شرکتی»، «توسعه زنجیره ارزش مالی» و «تحقیق و توسعه» ماموریت های خود را تعریف کرده است. گروه مالی ساتا در چشم‌انداز خود آورده که «قصد دارد با ایجاد هم‌افزایی، تکمیل زنجیره ارزش خدمات مالی و سرمایه‌گذاری، جایگاه یکی از سه گروه مالی برتر کشور را به لحاظ ارزش دارایی‌ها و حضور اثرگذار در بازار با اتکا به توانمندی‌های مدیریتی و سرمایه انسانی خود بر بستر ارزش‌های بنیادین تعریف‌شده و در تعامل سازنده با اقتصاد ملی در اختیار داشته باشد».
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....