تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1400 - 17:57
کد خبر : 48786

صعود نیم ساعته شاخص بورس تهران + نمودار

صعود نیم ساعته شاخص بورس تهران + نمودار

امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ روند صعودی شاخص کل بورس برای چهارمین روز ادامه یافت اما شاخص هم وزن اندکی نزول کرد. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه شاخص کل بورس ۱۷ هزار و ۳۷۷ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید. افت شاخص هم وزن امروز از ابتدای معاملات روند

امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ روند صعودی شاخص کل بورس برای چهارمین روز ادامه یافت اما شاخص هم وزن اندکی نزول کرد.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه شاخص کل بورس ۱۷ هزار و ۳۷۷ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید.

صعود نیم ساعته شاخص بورس تهران + نمودار

افت شاخص هم وزن

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی ۲۴ هزار واحد رشد کرد. اما پس از آن روندی نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز شنبه ۱۷ هزار و ۳۷۷ واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات ۹۳ واحد نسبت به روز شنبه پائین آمد و در رقم ۳۸۵ هزار و ۵۳۶ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۰۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۸۴۱ واحد رسید.

صعود نیم ساعته شاخص بورس تهران + نمودار

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۱۶۶ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۳۱ نماد بورسی و ۳۵ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۸۳ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۷۷ نماد بورسی و ۹۶ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۳۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

در حالی که روز شنبه پس از ۱۰ روز شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم، امروز بار دیگر ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و به ۲۰۶ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۳۲ میلیارد تومان بود. پس از وپاسار، سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و تنوین (تامین سرمایه نوین) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)،‌ شپنا (پالایش نفت اصفهان) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فولاد»، «فملی» و «شستا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. کگل، فارس و تاپیکو نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غزر صدرنشین است و خودرو و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، چخزر و فتوسا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

همچنین اغلب نمادهای پالایشی گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با رشد قیمت مواجه بودند.

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه ۵۷ درصد کاهش یافت و در رقم ۴۰۸ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱٫۳ درصد کاهش یافت و ۳ هزار و ۶۶ میلیارد تومان شد.

شرکت صنایع غذایی کورش (با نماد معاملاتی غکورش) با صف‌ خرید ۲۶۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از غکورش، فتوسا (شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به بنو (بیمه تجارت نو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۴۸ میلیارد تومانی داشت. پس از بنو، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و غصینو (صنعتی مینو) و بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۸ هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه ۲۴ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۳۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در ۴۵ روز کاری گذشته در سال ۱۴۰۰ از ۷ فروردین به این سو است.

شپنا و خودرو صدرنشینان بورس امروز

در معاملات امروز شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۴۲ میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و شبندر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن برکت و شتران در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز ایران خودرو با تعداد ۶۲۱ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۰ سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. خگستر و شپنا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صعود نیم ساعته شاخص بورس تهران + نمودار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....