تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 - 8:46
کد خبر : 48955

صعود قیمت نفت با بهبود چشم‌ انداز تقاضا

صعود قیمت نفت با بهبود چشم‌ انداز تقاضا

به دنبال افزایش تقاضای جهانی سوخت که توانست تا حدودی بر نگرانی‌ها از سوی افزایش عرضه از سوی ایران غلبه کند، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، از آنجا اخیرا که بازار نفت توسط چشم‌انداز روشن رشد تقاضا در سه ماهه بعدی حمایت شده، قیمت نفت در اوایل جلسه معاملاتی آسیا

به دنبال افزایش تقاضای جهانی سوخت که توانست تا حدودی بر نگرانی‌ها از سوی افزایش عرضه از سوی ایران غلبه کند، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، از آنجا اخیرا که بازار نفت توسط چشم‌انداز روشن رشد تقاضا در سه ماهه بعدی حمایت شده، قیمت نفت در اوایل جلسه معاملاتی آسیا در روز دوشنبه صعود کرد. در همین حال، سرمایه‌گذاران منتظر نشست گروه اوپک پلاس در هفته جاری هستند تا ببینند که واکنش تولیدکنندگان چگونه خواهد بود.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه آگوست، پس از اینکه روز جمعه به بالاترین قیمت خود در طول دو سال گذشته رسید، ۵۰سنت معادل ۰.۷درصد افزایش یافت و به قمیت ۶۹دلار و ۲۲سنت در هر بشکه معامله شد. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای ماه جولای، با ۵۵سنت معادل ۰.۸درصد رشد، به ۶۶دلار و ۸۷سنت در هر بشکه رسید.

لازم به ذکر است که بازارهای ایالات متحده و بریتانیا، به دلیل تعطیلات رسمی روز دوشنبه بسته است.

از آنجا که تحلیلگران انتظار دارند رشد تقاضای نفت به رغم افزایش احتمالی نفت و میعانات ایران از عرضه پیشی بگیرد، هر دو قرارداد در مسیر دستیابی به دومین سود ماهانه بودند.

ایران از ماه آوریل در حال مذاکره با قدرت‌های جهانی بوده و در حال کار روی مراحلی که تهران و واشنگتن باید در زمینه تحریم‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای برای بازگشت کامل به برجام طی کنند، بوده است.

تحلیلگران ANZ اذعان داشتند: “ما بر این باوریم که تقاضا از عرضه با ۶۵۰هزار بشکه در روز و ۹۵۰هزار بشکه در روز به ترتیب در سه ماهه سوم و چهارم، پیشی می‌گیرد.” آنها همچنین افزودند که این میزان شامل افزایش ۵۰۰هزار بشکه در روز از سوی ایران نیز می‌شود.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، روز سه‌شنبه دیدار خواهند داشت.

انتظار می‌رود اوپک پلاس بر برنامه کاهش تدریجی محدودیت‌های عرضه خود تا ماه جولای پایبند بماند.

ویرندا چاوهان، تحلیلگر Energy Aspects اظهار کرد: “ما فکر نمی‌کنیم که ایران از هرگونه توافق با اوپک پلاس خارج شود؛ بنابراین انتظار می‌رود روند کاهش محدودیت‌ها از ماه جولای ادامه داشته باشد و اکنون نیز در حالت تعادل قرار گرفته است.”

به طور جداگانه، اداره اطلاعات انرژِی روز جمعه گزارش کرد که تولید نفت خام در ایالات متحده در ماه مارس، ۱۴.۳درصد افزایش یافته، در حالی که آمار ارائه شده از سوی بیکر هیوز نشان داد که دکل‌های نفت و گاز در هفته گذشته، برای ۱۰ماه متوالی افزایش پیدا کرده است.

همچنین آمار اداره اطلاعات انرژی نشان داد که محموله ۱.۰۳۳میلیون بشکه‌ای نفت خام ایران که در ماه مارس در سواحل ایالات متحده تحویل داده شد، اولین محموله‌ای بود که از سال ۱۹۹۱ از سوی ایران به ایالات متحده رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....