تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1400 - 15:52
کد خبر : 50939

صعود قیمت نفت با افزایش تقاضای سوخت برای رانندگی در تابستان

صعود قیمت نفت با افزایش تقاضای سوخت برای رانندگی در تابستان

به دنبال ادامه رشد قابل توجه تقاضای سوخت در آستانه فصل تابستان، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دلیل تقاضای قابل توجه برای سوخت در فصل رانندگی تابستان قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه آگوست ۲۳سنت معادل ۰٫۳درصد افزایش یافت و به ۷۳دلار

به دنبال ادامه رشد قابل توجه تقاضای سوخت در آستانه فصل تابستان، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دلیل تقاضای قابل توجه برای سوخت در فصل رانندگی تابستان قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه آگوست ۲۳سنت معادل ۰٫۳درصد افزایش یافت و به ۷۳دلار و ۷۴سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه جولای، با تجربه ۳۰سنت معادل ۰٫۴درصد رشد، به قیمت ۷۱دلار و ۹۴سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

هر دو شاخص طی چهار هفته گذشته به دلیل خوش‌بینی نسبت به سرعت واکسیناسیون جهانی و افزایش سفرهای تابستانی، شاهد رشد بوده است. این جهش‌ها باعث شده قیمت نفت خام در آسیا و اروپا به بالاترین سطح چند ماهه برسد.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اظهار کردند: “بازگشت تقاضا در نیم‌کره شمالی در فصل تابستان آنقدر قابل توجه بوده که بازار به طور فزاینده‌ای در خصوص کاهش بیشتر ذخایر نگران شده است.”

ویوک دهار، تحلیلگر CBA اذعان داشت: “با توجه به پتانسیل بهبود اقتصادی برای ایران در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، پیروزی ابراهیم رییسی بعید است که تلاش‌ها برای احیای توافق را از بین ببرد.”

در صورت توافق، ایران می‌تواند روزانه ۱میلیون بشکه نفت اضافی برای بیش از شش ماه روانه بازارها کند، یا به عبارتی ۱درصد از کل عرضه جهانی را به خود اختصاص دهد.

قیمت‌ها همچنین به واسطه پیش‌بینی رشد محدود تولید ایالات متحده حمایت شده است.

منابع اوپک در هفته گذشته با استناد به اظهارات کارشناسان صنعتی گفتند که رشد تولید نفت ایالات متحده به رغم افزایش قیمت‌ها، احتمالا در سال ۲۰۲۱ محدود باقی بماند، که باعث می‌شود گروه اوپک پلاس در کوتاه مدت، پیش از افزایش قابل توجه تولید نفت شیل در سال ۲۰۲۲، مدیریت بازار را در دست بگیرد.

اوتار ساندو، تحلیلگر فیلیپس فیوچرز خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران منتظر نشست بعدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن برای چشم‌انداز عرضه هستند.

با این حال، داده‌های ارائه شده از سوی شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان داد که تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده، شاخص اولیه تولید نفت در آینده، هفته گذشته با هشت مورد افزایش به ۳۷۳رسید که بالاترین میزان آن از آوریل ۲۰۲۰ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....