تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 21:53
کد خبر : 99762

صدور رأی پرونده متروپل آبادان

صدور رأی پرونده متروپل آبادان

ستایشی گفت: متهم اصلی پرونده متروپل، متوفی حسین عبدالباقی به میزان ۷۵ درصد مقصر بوده که دیه از اموال وی پرداخت خواهد شد. مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه آخرین وضعیت پرونده‌های مهم قضایی و دستاوردهای اخیر دستگاه قضا را تشریح کرد. سخنگوی قوه قضاییه درباره حادثه متروپل گفت: از روز وقوع حادثه متروپل حدود سه

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه آخرین وضعیت پرونده‌های مهم قضایی و دستاوردهای اخیر دستگاه قضا را تشریح کرد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره حادثه متروپل گفت: از روز وقوع حادثه متروپل حدود سه ماه می‌گذرد و پرونده متروپل ناظر بر اتهامات ۲۱ نفر است. اتهام آقایان قتل شبهه عمد است و همچنین ایراد صدمه بدنی شبهه عمد مصدومین حادثه است که ناشی از عدم رعایت نظامات دولتی است.

وی افزود: رأی دادگاه برای محکومان پرونده متروپل این است که به میزان تقصیر هر کدام از متهمان به پرداخت دیه فوتی ها و مصدومان این حادثه محکوم شدند.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه هر کدام از متهمان به سه سال حبس تعزیری محکوم و دوسال انفصال از خدمات عمومی و دولتی و منع اشتغال به حرفه ساختمان ، لغو پرونده اشتغال و محرومیت از عضویت در سازمان نظام مهندسی محکوم شدند.

ستایشی گفت: متهم اصلی متوفی حسین عبدالباقی به میزان ۷۵ درصد مقصر بوده که دیه از اموال ایشان پرداخت خواهد شد.

رأی پرونده دو تبعه سوئدی

ستایشی گفت: این دو فرد سوئدی به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند که در دادگاه محکومیت صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: از یکی از آن ها در حین کنترل مسافران خارجی در فرودگاه امام خمینی، مقدار ۹ هزار و ۷۰۰ گرم قرص غیر مجاز ترامادول کشف و ضبط می شود که به پنج سال حبس و ۱۰ برابر ارزش کالای ممنوع محکوم شد.

وی دامه داد: نفر بعدی نیز در ششم بهمن ۹۸ در گیت خروجی فرودگاه امام خمینی ۹ هزار و ۸۰۰ گرم شیره مواد مخدر به همراه داشت که به ۸ سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم می شود.

اشد مجازات در انتظار زورگیر اتوبان نیایش

وی گفت: جرائم خشن از جمله سرقت با استفاده از سلاح گرم و سرد، خط قرمز ماست و گذشت نخواهیم کرد.

ستایشی تصریح کرد: قوه قضائیه در خصوص کشف جرم با کسانی که مرتکب این جرائم شدند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد. اخیرا حکم اعدام برای یکی از این افراد صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: نام این فرد حبیب الهی است و قرار جلب دادرسی ایشان صادر و به دادگاه انقلاب اسلامی صادر شده است. بر اساس بخشی از کیفر خواست این فرد، محاربه برای بردن اموال مردم و ایجاد ناامنی در محیط است به همین منظور تقاضای اشد مجازات برای ایشان شده است.

تبعیت قوه قضاییه در موضوع نتایج آزمون وکالت

سخنگوی قوه قضائیه درباره استفساریه نمایندگان مجلس مربوط به قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کار درباره اعلام نتایج  آزمون وکالت گفت: این مصوبه از سوی نمایندگان مجلس به شورای نگهبان قانون اساسی تقدیم شده است و هر تصمیمی گرفته شود و منجر به قانون شود، تبعیت می‌کنیم.

تاکنون عاملان اختلال اینترنت به قوه قضاییه معرفی نشده‌اند

ستایشی بیان کرد: طبق آخرین بررسی ها عاملان اختلال اخیر اینترنت از سوی وزارت ارتباطات به قوه قضاییه معرفی نشدند.

وی افزود: اگر پرونده ای در این خصوص وزارت ارتباطات ارسال کرده به ما اطلاع بدهند. روز گذشته با وزیر ارتباطات تماس گرفته شد اما موفق به برقراری ارتباط نشدیم.

کشور همسایه برای بازگرداندن سارقان بانک ملی همکاری نمی‌کند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: صندوق امانات بانک ملی ۱۶ متهم داشته که نسبت به ۱۳ نفر بررسی ها صورت گرفته و ۳ نفر دیگر در کشور همسایه هستند که همکاری لازم برای بازگرداندن آنها صورت نگرفته است.

وی افزود: فرآیند برگرداندن اموال به مالکان در حال انجام است البته مقداری هم برگرداندن شده است.

کشور همسایه برای بازگرداندن سارقان بانک ملی همکاری نمی‌کند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: صندوق امانات بانک ملی ۱۶ متهم داشته که نسبت به ۱۳ نفر بررسی ها صورت گرفته و ۳ نفر دیگر در کشور همسایه هستند که همکاری لازم برای بازگرداندن آنها صورت نگرفته است.

وی افزود: فرآیند برگرداندن اموال به مالکان در حال انجام است البته مقداری هم برگرداندن شده است.

آخرین وضعیت پرونده محکومیت مهدی جهانگیری

ستایشی تصریح کرد:متهم مهدی جهانگیری در ۳۰دی ۹۹ از ناحیه شعبه تجدید نظر به اتهام قاچاق ارز به میزان بیش ۶۰۷ هزار دلار به دوسال حبس و جزای نقدی و همچنین رد اصل مال محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: متهم از تاریخ ۱۸ اردیبهشت امسال به زندان اعزام شده و از اتهام پولشویی تبرئه و بیش از ۷۷۱ میلیار ریال رد مال شده است.

وی گفت: ایام باقیمانده حبس ایشان کمتر از ۸۰ روز است  که می تواند از مرخصی هم استفاده کند.

پرونده نفتکش یونانی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: چنانچه دعوایی مطرح شود یا شکایتی عنوان شود در خصوص فعل یا ترک‌فعل یا اقدامی که ضرری تحمیل کرده باشد، محاکم رسیدگی می‌کنند و اگر خسارتی از ناحیه دولت آمریکا وارد شده باشد، در محاکم اتخاذ تصمیم انجام و رأی صادر خواهد شد.

وی افزود: اکنون پرونده در بندرعباس و یک پرونده در تهران در حال رسیدگی است، پرونده دیگری در ناحیه بین‌المللی دادسرای تهران در حال رسیدگی است. تصمیمی گرفته شده و نسبت به آن اعتراض شده است و پرونده به محکمه رفته و در دادسرا در حال رسیدگی است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....