تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399 - 10:29
کد خبر : 16817

صادرات یک میلیارد دلاری بنزین از طریق گمرک

صادرات یک میلیارد دلاری بنزین از طریق گمرک

در ۵ ماهه امسال، بیش از یک میلیارد دلار بنزین از طریق گمرک به کشور‌های دیگر صادر شده است. به گزارش اقتصاددان ،  مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: حجم تجارت خارجی، در پنج ماهه نخست امسال، بیش از ۵۳ میلیون تن به ارزش ۲۴/۶ دهم میلیارد دلار است

در ۵ ماهه امسال، بیش از یک میلیارد دلار بنزین از طریق گمرک به کشور‌های دیگر صادر شده است.

به گزارش اقتصاددان ،  مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: حجم تجارت خارجی، در پنج ماهه نخست امسال، بیش از ۵۳ میلیون تن به ارزش ۲۴/۶ دهم میلیارد دلار است که از این میزان، سهم صادرات ۳۸ میلیون تن به ارزش ۱۰/۹ دهم میلیارد دلار، و سهم واردات ۱۳/۸ دهم میلیون تن به ارزش ۱۳/۷ دهم میلیارد دلار است.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: بیشترین تاثیر منفی در بخش صادرات به دلیل کرونا و تحریم در اردیبهشت ماه با ۵۴ درصد، منفی بوده که در حال حاضر به ۲۷ درصد منفی رسیده و این کاهش نشان از عادی شدن روند صادرات دارد. این مقام مسئول افزود: نخستین قلم کالای صادراتی کشور در این پنج ماه، بنزین است که با کاهش مصرف و افزایش تولید ما، توانستیم بیش از یک میلیارد دلار از این کالا‌ها را به کشور‌های دیگر صادر کنیم.

میراشرفی خاطر نشان کرد: در زمینه صادرات، شرکای تجاری ما چین، عراق، امارات، افغانستان و ترکیه و در بخش واردات هم شرکای اصلی ما به ترتیب چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان هستند که نسبت کالایی وارداتی ما از آنها در زمینه کالا‌های اساسی ۹/۷ دهم تن است که در مقایسه با مدت مشابه برابر است و در سایر اقلام مثل مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ۴/۱ دهم میلیون تن به ارزش ۱۰/۲ دهم میلیارد دلار است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....